همشهری آنلاین: روسیه دو فروند موشک بالستیک قاره پیما که قرار است جایگزین موشک‌های دوران اتحاد شوروی شوند، را آزمایش کرد.

به گزارش بی بی سی، یک فروند موشک استراتژیک موسوم به RS_24 پس از پرتاب، مسافتی معادل 7 هزار کیلومتر را پیمود و به اهدافی در شبه جزیره کامچاتکا اصابت کرد. مدتی یک فروند موشک جدید دیگر از یک زیردریایی روسی مستقر در دریای بارنت شلیک شد و به سایت آزمایش موشکی در کامچاتکا برخورد کرد.

خبرگزاری اینترفاکس اعلام کرد:موشک استراتژیک RS_24  قادر به حمل دست کم سه کلاهک هسته‌ای خواهد بود. همچنین اعلام شده است که این موشک قادر به گذر از هرگونه سیستم دفاعی خواهد بود.

این آزمایش‌های موشکی همزمان با مطرح شدن دور جدیدی از اتهامات روسیه علیه آمریکا انجام شده‌اند، روسیه آمریکا را مجددا به نادیده گرفتن نگرانی‌های این کشور درباره نصب سپر دفاع موشکی در شرق اروپا متهم کرده است.

برمبنای طرح سپر دفاعی آمریکا قرار است یک سایت راداری در جمهوری چک و یک سایت دفاع موشکی در لهستان استقرار یابند. جمهوری چک و لهستان سابق بر این عضو بلوک شرق و از اقمار اتحاد جماهیر شوروی محسوب می‌شدند.

به رغم آنکه آمریکا ادعا دارد این سپر موشکی را به منظور بالا بردن توان بازدارندگی در برابر ایران نصب کرده است، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای که این هفته در روزنامه ورمیا نووستی به چاپ رسیده، اعلام کرده‌است که کاملاً مشخص است که استقرار این سیستم برای بازدارندگی روسیه و نه ایران است.

کد خبر 40177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز