همشهری آنلاین: نیروهای استراتژیک موشکی نیروهای مسلح فدراسیون روسیه موشک قاره پیمای "توپول" (РС-12М) را با موفقیت پرتاب کردند.

به گزارش خبرگزاری نووستی از مسکو، الکساندر وفک نماینده مطبوعاتی نیروهای موشکی روسیه با اعلام این مطلب گفت:پرتاب موفقیت آمیز موشک بالستیک قاره پیمای (РС-12М) "توپول" روز شنبه 8 دسامبر ساعت 17:43 دقیقه به وقت مسکو از میدان نظامی دولتی کاپوستین یار در استان آستراخان صورت گرفت".

پرتاب پیشین موشک بالستیک قاره پیمای توپول روز 18 اکتبر انجام شده بود. بدین ترتیب مدت بهره برداری از این مجموعه موشکی که در ابتدا 10 سال بطور تضمین شده اعلام شده بود، به 21 سال افزایش یافت.

در نیروهای موشکی روسیه مجموعه های توپول- ام (TOPOL-M) در انواع زیر زمینی و سیار وجود دارند. اولین مجموعه زیر زمینی توپول-ام" (РС-12М) (بر اساس طبقه بندی ناتو SS-X27)، در سال 1977 در نیروهای مسلح قرار گرفت. اولین مجموعه سیار نیز از دسامبر 2006 کشیک نظامی خود را آغاز کرده است.

این مجموعه های موشکی دارای ویژگی هایی منحصر بفرد هستند، از جمله این که موتور موشک امکان پرتاب به مراتب سریعتر آن نسبت به سایر انواع موشک ها را فراهم می کند. علاوه بر این این، چند ده موتور کمکی و دستگاه هدایتی مسیر پرواز کنترل می کنند که این مسیر موشک را برای دشمن غیر قابل پیشبینی می سازد. بعقیده طراحان "توپول ام"، این مجموعه بهیچ وجه تحت تاثیر نوسانات الکترومعناطیسی قرار نمی گیرد.

سازنده مجموعه های موشکی توپول ام، آکادمیسین یوری سولومونوف مدیر انستیتو تجهیزات حرارتی مسکو می باشد.

کد خبر 38692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز