گروه سیاسی: در حالی که رفته رفته در آستانه انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیریم تحرکات انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان و همچنین ستاد ائتلاف اصلاح طلبان رو به شدت گذاشته است.

 به‌نظر می‌رسد این فعالیت‌ها در روزهای آتی پرتنش‌تر از روزهای گذشته دنبال شود.  جبهه متحد اصولگرایان دیروز با انتشار اولین بیانیه خود اعلام کرد: به زودی اهداف، برنامه‌ها و طرح‌های اصولگرایان برای حضور قانونمند در عرصه رقابت هشتمین دوره قانونگذاری را ارائه خواهند داد.

جبهه متحد اصولگرایان در این بیانیه‌ ضمن تاکید بر نقش تعیین‌کننده مردم و آرای عمومی در تحقق نظام سیاسی کشور و مردم سالاری دینی به تشریح مواضع خود در انتخابات آتی پرداخت. این جبهه در ادامه بیانیه آورده است که در تلاش برای دربرگیری همه طیف‌های اصولگرایی در جناح اصولگراست.

خط‌مشی جبهه متحد

در ادامه این بیانیه تلاش برای افزایش همراهی و خدمات بیشتر کارگزاران نظام نسبت به شهروندان و مبارزه نظام‌مند و بی‌اغماض با مظاهر فقر، فساد و تبعیض از جمله مهم‌ترین خط‌مشی‌ها و راهبردهای کلان اصولگرایان ذکر شده است. 

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که اصولگرایان اکنون چینش جدید نیروهای مقبول، متعهد، متخصص، با تجربه و تحول‌آفرین برای مجلس هشتم را به‌عنوان تعیین مصادیق در دستور کار خود دارند.

برنامه‌های اصلاح طلبان

اما تحرکات ائتلاف اصلاح طلبان هم در روزهای اخیر قوت بیشتری گرفته و اعضای این جبهه به انحای مختلف در تلاشند تا از رقیب حتی در رسانه‌ای کردن برنامه‌ها و سیاست های‌شان پس نمانند. رئیس شورای سیاست‌گذاری ائتلاف اصلاح‌طلبان نیز خبر داد که این ائتلاف برنامه‌های انتخاباتی خود را تا پایان آذرماه یا نیمه‌ دی‌ماه اعلام خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، سیدعبدالواحد موسوی لاری خاطرنشان کرد: هم اکنون کمیته‌ برنامه‌ریزی ستاد ائتلاف، کار تدوین برنامه‌های مجلس هشتم را دنبال می‌کند.   نور الدین پیر موذن، سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس هم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اصلاح طلبان این بار در انتخابات آتی با شعار آرامش در داخل و خارج کشور می‌آیند.

  این در حالی است که حسن سید آبادی، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در این باره گفت: پس از راهبرد ایجاد و تولید درگیری با سطوح مختلف نظام که پس از روی کار آمدن مجلس ششم از سوی دوم خردادی‌ها دنبال می‌شد آنها این بار با تغییر نام و شعار ولی در خفا به نام اصلاح‌طلبان و با شعار آرامش قصد عوام فریب دارند.

کد خبر 38325

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز