گروه حوادث: « 2 ماه تمام را درخودروی پرایدمان سپری کردیم، صبح‌ها سوارآن به‌دنبال طعمه‌ای برای سرقت می‌گشتیم وشب‌ها را به خاطر بی‌خانمانی درهمان خودرو تا صبح می‌گذراندیم».

این سخنان زن جوانی به نام شهلا بود که عصر یکشنبه به همراه همسرش به نام فریبرز به هنگام دزدی لاستیک یک خودرو پژو 206 بازداشت شده بود و مدعی بود ازدواج با جوانی بیکار از او یک سارق ساخته است.

سرهنگ یگانه رئیس پایگاه دوم آگاهی تهران بزرگ، با اعلام خبر دستگیری زن و شوهری که 50 سرقت را در پایتخت رقم زده‌اند در توضیح ماجرا گفت: ظهر چهاردهم مهرماه یکی از ساکنان منطقه شهرزیبا متوجه حرکات مشکوک زوج جوانی شد که اطراف یک خودرو پرسه می‌زدند، وی بلافاصله با پلیس تماس گرفته و موضوع را به آنها اطلاع داد و با این تماس دقایقی بعد زوج سارق درمحاصره پلیس قرارگرفته وبازداشت شدند.

متهمان بعد ازانتقال به کلانتری 133 منکر ارتکاب سرقت شدند، ولی بازجویی تخصصی از آن‌ها چاره‌ای جزاعتراف به ارتکاب جرایمشان باقی نگذاشت و آنها به 50 فقره لاستیک دزدی ازخودروهای پارک شده درپارکینگ خانه‌ها و بیشتر در مناطق غرب پایتخت اعتراف کردند.

برپایه این گزارش، فریبرز در مراحل تحقیق به کارآگاهان گفت: من وهمسرم از حدود یک سال پیش با وجود مخالفت‌های خانواده‌هایمان با هم ازدواج کردیم، بعد از ازدواج به خانه پدری من رفتیم، اما 2ماه پیش همسرم و مادرم با هم به شدت درگیرشده وما به اجبارخانه پدری‌را ترک کردیم و ازآن موقع، شب‌ها در خودرو پرایدم می‌گذراندیم تا اینکه هرچه پول داشتیم به پایان رسید و من نقشه سرقت لاستیک خودروها را با فریبا درمیان گذاشتم.

وی درادامه گفت:همسرم ابتدا مخالفت کرد، اما بی‌پولی امانمان را بریده بود، برای همین موافقت کرد با همدستی یکدیگر دست به سرقت بزنیم، در زمان سرقت‌ها، همسرم در خودرو می‌نشست و من لاستیک‌ها را می‌دزدیدم.

ازدواجی که مرا سارق کرد

پس از اعترافات مرد جوان، همسر وی تحت بازجویی قرار گرفت که در این بازجویی‌ها با اعتراف به همدستی با شوهرش در سرقت‌ها به کارآگاهان گفت: سال قبل پس از آشنایی با فریبرز با هم ازدواج کردیم، او از همان ابتدا به من دروغ گفته و مرا فریب داده بود، در حالی که او مدعی بود وضع مالی بسیار مناسبی دارد بعد از ازدواج فهمیدم که او بیکار است.

پس از ازدواج، او مرا مجبور به استفاده از مخدر شیشه کرد و چون بیکار بود مجبور بودیم برای تهیه شیشه دست به سرقت بزنیم وبه این ترتیب پای مرا به سرقت‌هایش بازکرد.

سرهنگ یگانه درادامه این خبربه همشهری گفت: در حال حاضر تعدادی از مالباخته‌ها، شناسایی شده و تلاش برای شناسایی بقیه آنها ادامه دارد.

کد خبر 34777

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز