با اعلام جزئیات پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دوره‌های آزمون محور دانشگاه پیام نور و همچنین تکمیل ظرفیت پذیرش برخی از رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال 1386، دور جدید پذیرش دانشگاه‌ها از روز سه‌شنبه 24مهر آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر خدایی معاون سازمان سنجش آموزش کشور در این باره گفت: مرحله تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه‌های کشور از روز سه شنبه 24 مهر به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  آغاز می‌شود و به مدت 5 روز ادامه دارد.

وی تاکید کرد:‌ داوطلبان برای انجام انتخاب رشته ، باید کارت رمز ثبت‌نام کنکور خود را وارد نموده و نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

به گفته دکتر خدایی، نتایج مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها در نیمه اول آبان ماه اعلام می‌شود و طی آن 74 هزار نفر در دانشگاه‌ها پذیرفته می‌شوند که از این تعداد 30 هزار نفر در دوره‌های آزمون محور دانشگاه پیام نور، 14هزار نفر در مراکز دانشگاه پیام نور، 27 هزارنفر در موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی، هزار و 700 نفر در کد رشته‌های جدید دوره‌های روزانه، 600 نفر در دوره‌های شبانه و 900 نفر در شعب بین‌المللی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور پذیرفته می‌شوند.

وی در مورد داوطلبان مجاز و غیرمجاز مرحله تکمیل ظرفیت کنکور به ایسنا، گفت: کلیه داوطلبان کنکور اعم از مجاز و غیر مجاز می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت در دانشگاه‌های پیام نور و غیر انتفاعی انتخاب رشته کنند، البته پذیرش این دسته از داوطلبان بر اساس حد نصاب نمره خواهد بود.

معاون سازمان سنجش همچنین تاکید کرد: در دوره‌های روزانه، شبانه و شعب بین‌المللی دانشگاه‌های علوم پزشکی تنها داوطلبان مجاز کنکور می‌توانند انتخاب رشته کنند.

بنابراین گزارش کلیه داوطلبان کنکور سراسری 1386 براساس شرایط و ضوابط اعلام شده می‌توانند طی روزهای 24 الی 30 مهر ماه با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی به روش اینترنتی حداکثر تا 50 کد رشته محل اقدام کنند.

گفتنی است، در مجموع رشته‌های اعلامی در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور  80  رشته روزانه و 30رشته شبانه و مابقی مربوط به پیام نور، غیرانتفاعی و مجازی است.

گفتنی است، آن دسته از داوطلبانی که در یکی از رشته‌های تحصیلی متمرکز آزمون سال 1386 پذیرفته شده‌اند، با رعایت ضوابط مربوط می‌توانند متقاضی شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی منتشره شوند.

در صورت قبولی نهایی این دسته از داوطلبان در این گزینش، ‌قبولی قبلی آنان «کان لم یکن» تلقی خواهد شد و چنانچه داوطلبان متقاضی، در دوره‌های روزانه پذیرفته شوند و یا قبولی قبلی آنان دوره روزانه باشد، حتی با دادن انصراف از تحصیل نیز حق ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال بعد (1387) را نخواهند داشت.

در صورت قبولی نهایی این دسته از داوطلبان در این گزینش، با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد.

بنا بر این گزارش، پذیرفته شدگان متمرکز آزمون سراسری در هر یک از کد رشته‌های تحصیلی بورسیه و یا شرایط خاص که به دستگاه‌های اجرایی تعهد خدمت دارند و همچنین پذیرفته شدگان رشته‌های تحصیلی دبیری، دبیر فنی، ستاره دار و مراکز تربیت معلم وابسته به وزارت آموزش و پرورش مجاز به ثبت‌نام و شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مندرج در اطلاعیه نمی‌باشند.

همچنین آن دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که در شهریور ماه 1386 موفق به اخذ گواهینامه دوره پیش دانشگاهی نشده‌اند، در صورت اخذ گواهینامه مذکور تا پایان دی ماه 1386، منحصرا می‌توانند متقاضی دوره‌های غیر انتفاعی شوند.

 این گزارش می‌افزاید:کلیه داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 1386 شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، اعم از اینکه علاقمندی خود را برای گزینش در دوره‌های مراکز دانشگاه پیام نور و یا موسسات غیر انتفاعی اعلام نموده و یا ننموده‌اند، می‌توانند متقاضی کد رشته‌های تحصیلی مراکز دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی شوند.

نیمسال پذیرش دانشجو در هر یک از کد رشته محل‌ها بسته به امکانات موسسه محل قبولی، نیمسال اول یا نیمسال دوم سال تحصیلی 87-1386 خواهد بود.

همچنین دانشگاه پیام نور در جهت توسعه آموزش از راه دور و تحقق آموزش برای همه، در همه جا و در همه وقت، از طریق شیوه آزمون محور حتی الامکان با پشتیبانی رادیو تلویزیونی در کانون‌های دانشگاه پیام‌نور دانشجو می‌پذیرد.

دانشگاه پیام‌نور به منظور دسترسی مناسب و مطلوب داوطلبانی که امکان حضور در کلاس‌های مرور درس و رفع اشکال گروهی در مراکز و واحدهای دانشگاه را ندارند و یا داوطلبانی که ضمن تحصیل در دانشگاه قصد اشتغال و کسب درآمد دارند نسبت به ارائه آموزش غیرحضوری در کانون‌های آزمون محور مراکز استانی و در رشته‌های تحصیلی مندرج اقدام نموده است.

در این کانون‌ها ارائه آموزش به صورت آزمون محور و غیر حضوری خواهد بود.

کد خبر 33820

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز