همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به روند اجرای طرح حذف کنکور گفت: حذف کنکور به تدریج و از سال 90 به طور کامل اجرا می‌شود.

 به گزارش فارس، محمد مهدی زاهدی در جمع خبرنگاران افزود: کمیته کنکور وزارت علوم برنامه‌ریزی‌های لازم برای کنکور سال آینده را در مهرماه اتخاذ کرده است و بر همین اساس سعی شده است که برنامه‌ریزی‌ها بر اساس طرح مجلس و همسو با آن صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در کنکور 87 سوابق تحصیلی تا 15 درصد در نمره کنکور تاثیرگذار است، ادامه داد: سال گذشته تأثیر 15 درصدی بر اساس معدل دیپلم داوطلبان بود اما در سال جاری دروس سال سوم دبیرستان با ضرایب خاص و متناسب با هر گروه آزمایشی در نمره کل کنکور داوطلبان اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا دو هفته آینده تصویب ریز ضرایب دروس تعیین می‌شود، گفت: کمیته ساماندهی کنکور در این رابطه یعنی تعیین ضرایب دروس و همچنین مسائلی از جمله راهکارهای چگونگی شرکت داوطلبان در گروه آزمایشی غیرمتناسب با رشته دیپلم تصمیم‌گیری می‌کند.

وزیر علوم با بیان اینکه اولین جلسه کمیته ساماندهی کنکور با ریاست وزیر علوم تشکیل شده است، افزود: قرار بر این است تا کمیته‌ای تخصصی درباره تدوین راهکارهایی برای چگونگی تغییر رشته داوطلبان، جابجایی و یا شرکت داوطلبان در رشته هنر علاوه بر گروه آزمایشی خود تشکیل شود.

کد خبر 36694

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز