علی اصغر محمدی: در حالی که انتظار می‌رفت همچون سال‌های گذشته سیر نزولی شرکت‌کنندگان در ماراتن کنکور ادامه یابد، اما برخلاف پیش‌بینی‌ها آمار داوطلبان کنکور سال 87 نسبت به سال گذشته 30 هزار نفر افزایش داشته است.

سازمان سنجش آموزش کشور پیش‌بینی کرده بود با توجه به روند رو به کاهش آمار
ثبت نام کنندگان، حدود یک میلیون و 250 هزار نفر در این کنکور ثبت نام کنند. این در حالی است که با اتمام مهلت ثبت نام مشخص شد یک میلیون و 330 هزار داوطلب در کنکور87 ثبت نام کردند.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور در این باره به همشهری گفت: یک میلیون و 330 هزار نفر در کنکور سال آینده ثبت نام کردند که از نظر آمار این تعداد داوطلبان در 5 سال گذشته سابقه نداشته است و در حال بررسی علل افزایش آمار شرکت‌کنندگان در کنکور سال آینده هستیم.

حسین توکلی پیشتر تغییر هرم سنی فارغ‌التحصیلان دوره متوسطه، افزایش ظرفیت دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها، ایجاد دوره‌های فراگیر، نیمه حضوری، پودمانی، جامع علمی کاربردی و کاردانی پیوسته را از دلایل کاهش تعداد داوطلبان کنکور اعلام کرده بود.

وی در باره کنکور امسال به خبرنگار ما گفت: در کنکور سال 87 که طی روزهای 6، 7 و 8 تیر ماه برگزار می‌شود، یک میلیون و 330 هزار داوطلب برای پذیرش در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با هم به رقابت می‌پردازند.

وی در ادامه با اشاره به امکان تصحیح اطلاعات ثبت نامی داوطلبان کنکور 87 گفت: برای این منظور اطلاعات تقاضانامه ثبت نام کنکور 87 برای تصحیح اطلاعات توسط داوطلبان، فروردین ماه منتشر خواهدشد.

معاون سازمان سنجش اظهار داشت: اطلاعات ثبت نام‌کنندگان کنکور سراسری سال1387 برای کنترل و اصلاح توسط داوطلبان نیمه دوم فروردین ماه سال آینده در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر می‌شود.

به گفته معاون سازمان سنجش‌آموزش کشور این سازمان پس از بررسی اطلاعات داوطلبان، کلیه اطلاعات تقاضانامه را روی سایت قرار می‌دهد تا داوطلبان صحت اطلاعات ثبت نامی خود را کنترل و درصورت وجود اشتباه نسبت به تصحیح آن اقدام کنند.

توکلی افزود: داوطلبان براساس دستورالعمل تصحیح که روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد می‌توانند نسبت به تصحیح اطلاعاتی خود اقدام کنند.

کارت ورود به جلسه آزمون به همراه دفترچه راهنما در روزهای 3 و 4 تیرماه 87 توزیع خواهدشد و آزمون برای داوطلبان 5 گروه آزمایشی به صورت 4 گزینه‌ای طی روزهای 6، 7 و 8 تیرماه برگزار می‌شود.

کد خبر 40972

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز