شنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۱
۰ نفر

گروه اجتماعی: ثبت‌نام آزمون سراسری سال 87 با توزیع کارت اعتباری و دفترچه راهنمای کنکور87 در دفاتر پستی آغاز شد.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فرم اینترنتی ثبت‌نام کنکور از ساعت 10:30 صبح روز شنبه 17 آذر ‌روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفت و داوطلبان می‌توانند پس از دریافت کارت اعتباری و دفترچه راهنما و مطالعه دقیق این دفترچه، نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

ابراهیم خدایی با اشاره به افزایش هزینه ثبت‌نام کنکور 87 افزود: طبق مصوبه هیأت دولت امسال هزینه ثبت‌نام 4 هزار و 300 تومان است.

وی با بیان این‌که سال گذشته هزینه ثبت‌نام 3 هزار و 600 تومان بود، گفت: سازمان سنجش در صورت عدم افزایش هزینه ثبت‌نام دچار مشکلات اساسی می‌شد. 4 سال بود که این‌ هزینه افزایش نیافته بود و این هزینه با حضور 120 هزار عوامل اجرایی به هیچ‌وجه پاسخگو نبود.

معاون سازمان سنجش با تأکید بر این‌که داوطلبان می‌توانند در 30 دقیقه تمامی مراحل ثبت‌نام را طی کنند، افزود: مهلت ثبت نام داوطلبان کنکور تا 10 دی ماه است.

خدایی همچنین ضمن هشدار به داوطلبان کنکور مبنی بر خودداری از تکمیل هرگونه فرمی شامل مشخصات و نشانی خود در مراکز پستی، اظهار کرد: در برخی از مراکز پستی فرم‌هایی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که شامل نشانی و مشخصات فردی آنان است که این فرم‌ها مربوط به تبلیغات موسسات کنکور بوده و هیچ ارتباطی به سازمان سنجش ندارد، بنابراین داوطلبان برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از پرکردن این فرم‌ها خودداری کنند، چراکه در غیر این صورت سازمان سنجش هیچگونه مسئولیتی را قبول نخواهد کرد.

معاون سازمان سنجش با بیان اینکه از سوی سازمان سنجش فرمی برای تکمیل در اختیار داوطلبان قرار نمی‌گیرد، اظهار کرد: تنها اقدامی که داوطلبان برای ثبت نام باید انجام دهند آن است که هزینه مربوطه را پرداخت کرده و در ازای آن کارت اعتباری و دفترچه راهنمای آزمون سراسری سال 87 را دریافت کنند.

همچنین سازمان تماس تلفنی با داوطلبان ندارد مگر در صورتی که پرونده ثبت‌نامی داوطلب ناقص باشد که این تماس نیز برای رفع نواقص صورت می‌گیرد.

معاون سازمان سنجش در ادامه با بیان اینکه ثبت‌نام کنکور87 تنها به صورت اینترنتی انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: طی ارسال نامه‌ای به وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها از این مراکز خواسته شده تا در مناطق مختلف کشور جهت ثبت‌نام اینترنتی متقاضیان کنکور همکاری کرده و تسهیلات لازم را فراهم کنند.

همچنین طبق اعلام وزارت ارتباطات در حال حاضر در بیش از 6 هزار روستا در کل کشور خطوط اینترنتی ایجاد شده و بنابراین مشکلی برای دسترسی داوطلبان در کلیه مناطق کشور در خصوص انجام ثبت نام وجود نخواهد داشت.

تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون‌های کاردانی دانشگاه آزاد

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد گفت: ثبت‌نام اینترنتی آزمون‌های دوره‌های کاردانی پیوسته و ناپیوسته نیم‌سال دوم سال تحصیلی 87-1386 دانشگاه آزاد اسلامی تا ساعت 24 ‌سه‌شنبه، 20 آذر‌ تمدید شد.

ناصر اقبالی با بیان این‌که ثبت‌نام از داوطلبان دوره‌های کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی فقط به صورت اینترنتی انجام می‌شود، افزود: داوطلبان می‌توانند پس از تهیه دفترچه راهنمای آزمون مربوطه و یک قطعه کارت اعتباری ثبت‌نام از دفاتر پستی، با مراجعه به پایگاه الکترونیکی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

کد خبر 38601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز