یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۸:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران موضوع هسته‌ای ایران را تمام شده دانست و گفت: ما چرخه سوخت هسته‌ای را برای رفاه همه ملت‌ها می‌خواهیم.

آقای احمدی نژاد روز شنبه 10 شهریور در دیدار رؤسای دانشگاه ها و مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های سراسر ایران با مروری بر پرونده هسته‌ای ایران و شرایط موجود تاکید کرد: موضوع هسته‌ای تمام شده و ایران اسلامی به حقوق خود دست یافته است و دشمنان قادر نیستند که به ایران لطمه بزنند.

وی همچنین آمادگی ایران را برای آموزش دیگر کشورها در چارچوب مقررات آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای اعلام کرد.

احمدی نژاد باردیگر با اشاره به توانمندی‌های علمی و فنی موجود در کشور برای تأمین نیازها به پیشرفت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بدون اتکا به دیگران و با اتکا به دانشمندان داخلی گفت: بر خلاف کشورهایی که با همین دستاورد برای خود صدها تعهد سیاسی و ده‌ها تعهد اجتماعی به قدرتهای بزرگ ایجاد کرده‌اند، جمهوری اسلامی ایران بدون هیچگونه تعهدی فقط با پذیرفتن قانون حاکم بر یکصد و چهل و پنج عضو آژانس بین المللی انرژی به حقوق هسته‌ای خود دست یافته است.

رئیس جمهور همچنین از وزرای علوم ، تحقیقات و فن‌آوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست با فراهم کردن امکان بازدید، رؤسای دانشگاهها و مسئولان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها از مراکز علمی و هسته‌ای آنها را با پیشرفت‌های بزرگ جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف از جمله علوم هسته‌ای ، ساخت سلول‌های بنیادی و صنعتی از نزدیک آشنا کنند.

آقای احمدی نژاد ساختن ایران را از مسئولیت‌ها و مأموریت‌های بزرگ ملت ایران به ویژه فرهیختگان و عالمان دانست و با اشاره به سند چشم انداز 20 ساله برای هدایت این ملت به سمت قله کمال گفت: این دولت معتقد است با استفاده درست از امکانات و منابع و توانمندی‌های علمی و انسانی می توان زودتر از زمان 20 سال در نظر گرفته شده در سند به اهداف بلند و قله رسید و پایه دست مایه این چشم انداز علم و فرهنگ است.

وی علم و فرهنگ را دو روی یک سکه خواند و با تاکید بر جایگاه علم نافع در نظام اسلامی گفت: ما می‌خواهیم به جامعه سعادتمند برسیم که عنصر آن انسانی است که به کمال رسیده باشد و انسانی به کمال می‌رسد که بر پایه علم و فرهنگ تربیت شده باشد.

آقای احمدی نژاد دانشگاه را مکان تربیت انسان‌های عالم، فرهیخته و آرمانی خواند و گفت: تحقق اهداف مرحله‌ای سند چشم انداز به انسان‌های صالح و متعهد نیازمند است که کانون تربیت آنها دانشگاه است و مسئولیت دانشگاه‌های امروز مهمترین و سنگین ترین مأموریت در طول تاریخ است.

وی اضافه کرد: پرافتخارترین سابقه علمی به ملت ایران تعلق دارد در اختیار شما دانشگاهیان است و باید با بهره برداری درست همت کنید در مسیر پیشرفت کشور گام های بلندی بردارید.

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت هماهنگ کردن فعالیت های علمی کشور و پرهیز از پراکنده‌کاری و لزوم پشتیبانی از یکدیگر تاکید کرد.وی گفت:همت و توکل شما دانشگاهیان و نبوغ و استعداد دانشجویان عامل موفقیت خواهد بود.

آقای احمدی نژاد گفت: فضای دانشگاه‌ها باید پر از امید و نشاط باشد و آرمانخواهی ، امید و شجاعت در دانشگاه ها موج بزند که این شرایط اکنون در دانشگاه‌ها فراهم است و ما باید آن را حفظ کرده و در این جهت بیشتر تلاش کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه روحیه جوانان آرمانی است ، گفت: باید فضای دانشگاه‌ها را آرمانی کنیم تا استعداد جوانان عزیز در مسیر اهداف بلند معنوی شکوفا شود.

وی همچنین بر ضرورت تقویت ازدواج دانشجویی در دانشگاهها تاکید و تصریح کرد: دولت برآمده از دانشگاه است و علت توهین‌ها و حملات به این دولت نیز این است که به دانشگاه وصل بوده و تصمیماتش پخته‌تر است.

رئیس جمهور ، آرمان و عملکرد جمهوری اسلامی ایران را ادامه حرکت انبیاء و صالحان برای هدایت بشر بسوی قله کمال خواند و گفت: مأموریت و مسئولیت جمهوری اسلامی ایران، ویژه و یک حقیقت است و همان مأموریت و مسئولیتی است که خداوند برای صالحان و پیامبران قرار داده‌است.

آقای احمدی نژاد گفت: پیامبران آمدند تا خداپرستی و عدالت و پاکی را به دنیا عرضه کنند که این مأموریت امروز به عهده ملت ایران است و همین ملتی که بر اساس روایات و گفته خداوند، علوم را اگر در ثریا هم باشد ، دسترسی پیدا می کند و این جایگاه و مأموریت موجب افتخار همه ماست.

رئیس جمهور ملت ایران را فرهنگی ، عدالتخواه ، ارزشمدار، شجاع ، موحد ، صمیمی و پاک خواند و گفت: ما افتخار می کنیم که عضوی ازاین ملت هستیم و بسیارند انسان‌هایی در این دنیا که دوست دارند عضوی از این ملت باشند و در فضای جمهوری اسلامی تنفس کنند زیرا ملتی که نقطه امید دیگر ملتها باشد، دلها بسوی او خواهد بود.

آقای احمدی نژاد با اشاره به نفرت ملتها از قدرتهایی که با استفاده از زور سلاح و ثروت و انحصارگرایی خود را به دیگر ملتها تحمیل می‌کنند، گفت: ملت ایران با عشق و محبت و ایمان دل، ملتها را به سوی خود می کشد، در تاریخ این ملت، هرگز سابقه تعدی و تجاوز وجود نداشته و ویژگی تمدنی ایرانیان آنقدر برجسته بوده است که ملتها از آن تبعیت می کردند. رئیس جمهور تاکید کرد : جنس مسئولیت ملت ایران از جنس مأموریت انبیاء الهی و بسیار سنگین است.

در این دیدار که بیش از 2 ساعت بطول انجامید شماری از رؤسای دانشگاه‌ها، دیدگاه‌ها و نظرات خود را درباره مسائل کشور همچنین نیازهای دانشگاه‌ها مطرح کردند.

کد خبر 30359

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز