گروه اجتماعی: درج نشدن رتبه کل داوطلب در کارنامه آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته امسال، اعتراض برخی داوطلبان این آزمون را برانگیخت.

برخی داوطلبان آزمون کارشناسی ناپیوسته با مراجعه به همشهری اعلام کردند کارنامه‌ای که به آنها داده شده است با نمونه‌ای که در صفحه 45 دفترچه شماره 2 راهنمای انتخاب رشته درج شده مطابقت ندارد.

براساس این گزارش در نمونه کارنامه درج شده در این صفحه جایی برای درج رتبه کل داوطلب در نظر گرفته شده و این در حالی است که در کارنامه‌های ارایه شده به داوطلبان رتبه کل درج نشده است.

یکی از داوطلبان گفت: در بند 8 صفحه 5 دفترچه راهنمای شماره یک انتخاب رشته  امسال، هر داوطلب می‌تواند فقط کد رشته محل‌های موجود در یک رشته امتحانی و صرفا رشته‌هایی که مواد اختصاصی آن  را امتحان خواهد داد، انتخاب کند.

وی افزود: این در حالی است که در کمال تعجب مسئولان سازمان سنجش در جلسه آزمون اعلام کردند که داوطلبان باید به سؤالات اختصاصی هر دو گرایش(نرم‌افزار و سخت افزار)، پاسخ دهند که موجب اعتراض داوطلبان شد.

به گفته وی سازمان سنجش اخیرا اعلام کرده است که داوطلبان باید به سؤالات هر 2 گروه پاسخ می‌دادند.

برخی دیگر از داوطلبان نیز در تماس تلفنی نسبت به  اعلام نشدن حذف ظرفیت برخی دانشگاه‌های دولتی در دفترچه‌ شماره یک آزمون و محدودیت انتخاب رشته، انتقاد داشتند.

یکی از داوطلبان اظهار داشت: آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته امسال در حالی برگزار شد که ظرفیت برخی رشته‌های این مقطع در دانشگاه‌های دولتی بدون اعلام در دفترچه شماره یک، حذف و برای داوطلبان این آزمون تنها امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های شهریه‌ای علمی کاربردی و غیرانتفاعی فراهم شد.این داوطلب معتقد است کاهش ظرفیت‌ها باید هنگام ثبت‌نام به داوطلبان اعلام شود.

از سوی دیگر معاون سازمان سنجش در این باره با بیان اینکه سازمان سنجش طبق روال سال‌های گذشته در دفترچه شماره یک آزمون کارشناسی ناپیوسته رشته‌های موجود و دانشگاه‌های پذیرنده را اعلام کرده بود، گفت: پیش از انتشار دفترچه شماره 2 سازمان سنجش از دانشگاه‌های پذیرنده در خصوص ظرفیت و رشته‌های موجود آن دانشگاه استعلام کرده و سپس دفترچه شماره 2 را منتشر می‌کند که امسال متاسفانه در برخی از رشته‌ها و گرایشات با کاهش ظرفیت روبه‌رو بودیم، البته در این راستا با رایزنی‌های صورت گرفته پس از انتشار دفترچه شماره 2 در بسیاری از رشته‌ها ایجاد ظرفیت جدید داشته‌ایم که این اصلاحات از طریق ویژه‌نامه سازمان سنجش به اطلاع داوطلبان رسیده است.

خدایی درباره عدم وجود ظرفیت در دوره‌های روزانه و شبانه در برخی از رشته‌های آزمون کارشناسی ناپیوسته، تصریح کرد: تمهیداتی اندیشیده شده تا این دسته از داوطلبان بتوانند سایر گرایش‌های رشته‌ انتخابی خود را نیز انتخاب کنند.

کد خبر 29418

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز