گروه اجتماعی: برخی آموزشگاه‌های آزاد با پرداخت مبلغی ناچیز به دانش‌آموزان نخبه و نفرات برتر کنکور از آنها بهره‌برداری تبلیغی می‌کنند.

مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با اعلام این مطلب گفت: برخی از آموزشگاه‌های علمی آزاد با پرداخت وجه اندکی به دانش‌آموزان دارای معدل بالای مدارس دولتی و رتبه‌های ممتاز کنکور که هیچ یک از کلاس‌های آزاد را نگذرانده‌اند در تبلیغات نام این افراد را به عنوان گذراننده کلاس‌های کنکور اعلام می‌کنند.

عباس رهی با بیان اینکه این گونه اقدامات تخلفات تبلیغاتی محسوب می‌شود، اظهار داشت: برخی مواقع در حالی که مجوز فعالیت آموزشگاهی از سوی وزارت آموزش و پرورش لغو شده است، سازمان صدا و سیما تبلیغات آنها را پخش می‌کند.

وی درباره نظارت و رسیدگی به تخلفات آموزشگاه‌های آزاد افزود: گرچه آمار تخلفات آموزشگاه‌های علمی آزاد زیاد نیست اما پس از لغو مجوز، موسسان با مراجعه به محاکم قضایی و اخذ رای، دوباره فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: ضرورت دارد نیروی انتظامی و صدا و سیما برای جلوگیری از تخلفات آموزشگاه‌های علمی آزاد همکاری کنند. 

وی با انتقاد از برخی مطبوعات که مدارس دولتی را بی‌کیفیت معرفی می‌کنند اظهار داشت: مدارس غیرانتفاعی نیز زیر نظر وزارت آموزش و پرورش اداره می‌شوند، اما با این حال تنها 7 درصد دانش‌آموزان کشور در این مدارس تحصیل می‌کنند.

رهی تاکید کرد: بیش از 14میلیون دانش‌آموز در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند و اگر مسئولان مدارس غیر انتفاعی با به کار‌گیری معلمانی با دستمزد بالا، شرایط فیزیکی مناسب، دریافت وجه، انجام مصاحبه، شرط معدل و گزینش نخبه‌های مدارس دولتی، دانش‌آموزان موفقی تحویل جامعه می‌دهند هنر نمی‌کنند. هنر، این است که دانش‌آموزان زیر معدل 12 را جذب و پرورش دهیم و تلاش کنیم تا در کنکور رتبه مناسبی بیاورند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در باره دوره پیش‌دبستانی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مراکز پیش‌دبستانی به جز روستاها، مناطق محروم و عشایری از این پس به شکل غیر انتفاعی اداره خواهند شد و شهریه آن نیز بر اساس دستورالعمل‌های  مدارس
 غیر انتفاعی تعیین می‌شود.

کد خبر 28542

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز