شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

گروه اجتماعی: آموزشگاه‌های علمی‌آزاد غیرمجاز توسط اداره اماکن نیروی انتظامی تعطیل می‌شوند.

معاون مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر 5 هزار و 500 آموزشگاه علمی‌مجاز با 40 هزار کلاس در کشور فعالیت می‌کنند.

سید نصرت‌ا... فاضلی افزود: طبق قانون مصوب سال 1380، آموزشگاه‌های علمی‌آزاد غیرمجاز را به محض شناسایی از طریق اداره اماکن نیروی انتظامی‌تعطیل می‌کنیم.

وی با اشاره به کنترل آموزشگاه‌ها از نظر تعداد دانش‌آموزاظهار داشت: سیاست عمده امسال معاونت مشارکت‌های مردمی‌آموزش و پرورش، گسترش ارتباط مدیران آموزشگاه‌های علمی‌آزاد با آموزش و پرورش و برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران و مدرسان آن‌هاست.

فاضلی اختلاف تراکم در مدارس دولتی و غیردولتی را با میانگین 26 و 17 دانش‌آموز در هر کلاس، 9 نفر خواند و اضافه کرد: در حال حاضر اختلاف تراکم بین هنرستان‌های فنی غیردولتی و دولتی 12 نفر و این اختلاف بین مدارس پیش دانشگاهی غیردولتی و دولتی 11 نفر است.

به گفته وی  کمترین رشد شهریه دریافتی در سال تحصیلی گذشته مربوط به شهرستان‌های تهران،‌ قزوین، خوزستان و بوشهر و بیشترین شهریه غیرانتفاعی در مدارس استان تهران و قم اخذ شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی‌آموزش و پرورش در پایان  با بیان این که همه مدارس غیرانتفاعی امسال درجه‌بندی می‌شوند، گفت: تاکنون 60 درصد مدارس غیرانتفاعی از لحاظ فضا و تجهیزات به سه درجه یک، دو و سه درجه‌بندی شده‌اند که این درجه‌بندی یکی از ملاک‌های تعیین شهریه این مدارس نیز است.

کد خبر 30316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز