همشهری آنلاین: به‌کارگیری نیروهای مرد در مدارس دخترانه دوره های ابتدائی، راهنمائی، متوسطه و پیش‌دانشگاهی در شهر تهران ممنوع اعلام شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با صدور بخشنامه ای بکارگیری معلمان مرد در مدارس دخترانه دولتی، غیرانتفاعی، شاهد و نمونه دولتی در همه دوره های تحصیلی را در هر شرایطی ممنوع اعلام کرد.

بر اساس این بخشنامه همچنین بکارگیری نیروهای زن در مدارس پسرانه در دوره های راهنمائی، متوسطه و پیش دانشگاهی نیز ممنوع و استفاده از این نیروها در دوره ابتدائی و مدارس روستایی نیز تابع ضوابط ویژه است.

این بخشنامه بکارگیری نیروهای مرد در دوره پیش دانشگاهی دخترانه را برای تدریس
برنامه های رسمی ممنوع دانسته و افزوده است: استفاده از نیروهای مرد فقط در فعالیت های فوق برنامه و منوط به متاهل بودن دبیر مرد، داشتن 35 سال سن به بالا و بهره مندی از سابقه و تخصص در رشته مورد نظر برای سال تحصیلی 87-86 بلامانع است.

این بخشنامه می افزاید: شرط دیگر استفاده از نیروهای مرد در فعالیتهای فوق برنامه در دوره پیش دانشگاهی دخترانه ، اعلام نظر مستدل و مکتوب مدیران این مراکز درباره علل استفاده نکردن از نیروهای زن و علل نیاز به جذب نیروهای مرد به مدیریت مناطق است.

کد خبر 30499

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز