گروه اجتماعی: مدیران مدارس دولتی موظفند بدون در نظر گرفتن هیچ گونه پیش‌شرطی مانند معدل و نمره انضباط، از دانش‌آموزان در محدوده جغرافیایی خود ثبت نام کنند.

مدیرکل پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با اعلام این مطلب به همشهری گفت: حدود9 هزار بازرس رسمی و یک‌هزار بازرس نامحسوس در این زمینه نظارت دارند.

عباس رهی با تاکید بر اینکه  تنها شرط ثبت‌نام در مدارس دولتی سکونت دانش‌آموز در محدوده جغرافیایی واحد آموزشی است، افزود: امسال برای نظارت دقیق‌تر بر امر ثبت نام، 2 هزار بازرس به تعداد بازرسان و ناظران ستاد ثبت‌نام مدارس تهران و استان‌ها نسبت به سال گذشته افزوده شده و حدود دو سوم مدارس مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش  درباره مشکل ثبت‌نام دانش‌آموزانی که  محل سکونت آنها بین 2 منطقه آموزشی قرار دارد، گفت: در صورت مواجهه با مشکل ثبت‌نام در چنین مواقعی، اولیای دانش‌آموزان باید به آموزش و پرورش منطقه یا استان مراجعه کنند تا از این طریق موضوع بررسی و مشکل  ثبت‌نام فرزند آنها حل شود.

وی تصریح کرد: نمره انضباط برخی دانش‌آموزان نباید بهانه‌ای برای ثبت‌نام نکردن آنها در مدارس دولتی باشد.

رهی اظهار داشت: مدرسه در صورت مواجه شدن با این دانش‌آموزان موظف است پس از ثبت‌نام، دانش‌آموز مورد نظر را تحت پوشش مشاوره‌ توسط مشاوران مدارس قرار دهد تا از این طریق مشکلات رفتاری این دانش‌آموزان نیز برطرف شود.

مدیرکل پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش در پایان با تاکید بر غیرقانونی بودن اخذ هر گونه وجه یا تعهد در هنگام ثبت نام در مدارس دولتی، گفت: اخذ هرگونه وجه غیر از هزینه بیمه، ‌کتاب و صدور شناسنامه سلامت برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی تخلف است و در صورت وقوع چنین امری، به شدت با متخلفان برخورد می‌شود.

از سوی دیگر معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش با بیان این‌که هنوز زمان آزمون استخدام آموزش و پرورش مشخص نیست، گفت: زمان و نحوه آزمون آموزش و پرورش از طریق جراید اعلام می‌شود.

محمدرضا محدث خراسانی افزود: آموزش و پرورش امسال حدود 45 هزار نفر بازنشسته دارد که نصف این میزان در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

وی با بیان این‌که استخدام در آموزش و پرورش در سال‌جاری از 2 طریق آزمون و کنکور صورت می‌گیرد، گفت: از طریق کنکور 13هزار و 500 نفر و از طریق آزمون حدود 7 هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

محدث در پاسخ به این پرسش که شرکت در آزمون آموزش و پرورش به چه طریقی خواهد بود، گفت: استخدام به صورت استانی است و آموزش و پرورش هر استان از طریق جراید محلی و اطلاعیه در سازمان آموزش و پرورش، چگونگی شرکت در آزمون را اعلام می‌کنند.

وی افزود: ثبت‌نام و موارد اعلام نیاز از سوی آموزش و پرورش استان‌ها صورت می‌گیرد اما آزمون به صورت همزمان در یک روز در تمام کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 27090

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز