چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

گروه اجتماعی: متون آموزشی هماهنگ درس پرورشی مقاطع راهنمایی و متوسطه تا آخر مرداد ماه تدوین و در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در همایش رؤسای سازمان‌های آموزش و پرورش گفت: مربیان پرورشی باید با رفتار و عملکرد صحیح موضوعات پرورشی را در بین دانش‌آموزان ترویج دهند، زیرا برخی حرکت‌های ناشیانه موجب نفرت و بیزاری از دین می‌شود.

سید باقر پیش‌نمازی تاکید کرد: گاهی مدرسه فاقد مربی پرورشی از آسیب کمتری نسبت به مدرسه‌ای که مربی ناکارآمد و بدون اطلاعات دارد، برخوردار است و برخورداری از اطلاعات دینی برای مربیان ضروری است، چرا که اسلام‌شناسی بدون مقبولیت هیچ‌گونه تاثیری برجای نخواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: سخنرانی در مدارس باید کاهش یابد و حتی این وظیفه به دانش‌آموزان واگذار شود.

معاون پرورشی با انتقاد از این‌گونه عملکردها در مدارس، درباره وظیفه مربیان پرورشی خاطرنشان کرد: 28 سال فقط گوش‌ها را بمباران کردن بس است لذا باید خوراک چشمی دانش‌آموزان را تقویت کنیم، اگرچه سخنرانی آسان‌تر، ارزان‌تر و سهل‌الوصول‌تر است.

وی همچنین بر کاهش فعالیت مربیان پرورشی تاکید و بیان کرد: مربیان پرورشی تنها در برابر دستورالعمل‌هایی مسئول هستند که از معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش صادر می‌شود، علاوه بر این از فعالیت تشکل‌های دانش‌آموزی نیز به‌طور جدی استقبال می‌شود.

پیش‌نمازی با اشاره به احیای معاونت پرورشی اظهار داشت: ظرفیت آیین‌نامه معاونت پرورشی و تربیت بدنی بسیار گسترده است و همه آموزش و پرورش را مخاطب قرار داده است.

وی با بیان این‌که طرح حمایت از نخبگان دانش‌آموزی به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود، گفت: این طرح که به سازمان دانش‌آموزی سپرده شده دانش‌آموزان پایه اول دبستان تا پیش‌دانشگاهی را در بر می‌گیرد.

وی افزود: از رؤسای آموزش و پرورش می‌خواهیم که ورزش صبحگاهی را از اول مهر در مدارس احیا کنند.

تدوین آیین‌نامه مشاوره اولیا و مربیان

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان ‌گفت: آیین‌نامه مشاوره اولیا و مربیان توسط سازمان مرکزی اولیا و مربیان تدوین شده است که به‌زودی به مناطق آموزش و پرورش کشور ابلاغ می‌شود.

ابوالفضل خادمیان افزود: وجود 137 مرکز مشاوره و راهنمایی اولیا و مربیان در کشور به نسبت 716 منطقه آموزش و پرورش بسیار ناچیز است و برای افزایش این مراکز باید تلاش کرد.

وی با اشاره به آغاز اجرای 15 پروژه تحقیقاتی در حوزه اولیا و مربیان تاکید کرد: تحول در آموزش و پرورش مستلزم اهمیت دادن به نقش اولیا است و مدیران کلان آموزش و پرورش باید با استفاده از مهارت‌های ادراکی خود از این نکته بهره بگیرند.

رئیس سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان با تاکید بر این‌که مشارکت اولیا و مربیان نباید یک‌بعدی باشد افزود: ماندگاری مشارکت بر مشارکت آحاد مردم متمرکز است.

وی در ادامه در رابطه با طرح یاوران مدرسه اعلام کرد: تشکل مجمع خیران در رابطه با یاوران مدرسه در کشور ایجاد می‌شود.

کد خبر 27493

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز