سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

گروه اجتماعی: برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش به 27 مهر ماه موکول شد.

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش صبح دیروز در جمع خبرنگاران گفت: این تصمیم با توجه به استقبال گسترده و این‌که زمان اعلام شده برای آزمون با ماه مبارک رمضان تداخل داشت، اتخاذ شد.

علیرضا براتیان افزود: با توجه به خروجی امسال آموزش و پرورش که حدود 47 هزار نفر است اظهار داشت: براساس قانون نیمی از این تعداد می‌توانند جذب آموزش و پرورش شوند.


وی با اشاره به فعالیت 54 هزار معلم حق‌التدریس در آموزش و پرورش اظهار داشت: چنانچه بخواهیم همه این‌ نیروها را با این ردیف استخدام جذب کنیم، 23 هزار نفر باقی می‌مانند و این در حالی است که در آموزش و پرورش نیروهای نهضت سوادآموزی با 5 سال سابقه کار طبق قانون می‌توانند جذب آموزش و پرورش شوند.

براتیان افزود:20 درصد از حق جذب نیز باید به ایثارگران اختصاص یابد ضمن این‌که 3 درصد ردیف استخدامی نیز باید به معلولان اختصاص یابد. وی گفت: وقتی در آموزش و پرورش معلم ریاضی بازنشسته می‌شود، باید معلم ریاضی استخدام شود و وقتی این جایگزینی صورت نمی‌گیرد، آموزش و پرورش مجبور می‌شود که نیروی حق‌التدریس استخدام کند.

وی با بیان این‌که امسال حدود 23 تا 24 هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند، گفت: از این تعداد 13 هزار ردیف به تربیت معلم  اختصاص دارد.

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به  استخدام آزاد در این وزارتخانه اظهار داشت: در قانون احیای معاونت پرورشی آمده است که هر مدرسه حداقل می‌تواند یک مربی پرورشی داشته باشد البته این موضوع به این معنی است که مربی بیشتری نیز می‌تواند داشته باشد.

وی افزود: برای احترام به این معاونت جدید و بحث احیای امور پرورشی، امسال 5 هزار مربی پرورشی در آموزش و پرورش استخدام می‌شود.

براتیان گفت: کمیته‌ای متشکل از معاون وزیر، مدیرکل امور اداری، مدیر‌کل دفتر ارتقا و مهارت نیروی انسانی و مدیرکل بودجه تشکیل شده است تا بحث استخدام در آموزش و پرورش به خوبی انجام شود.

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به این‌که نیروهای حق‌التدریس با 5 سال سابقه در آموزش و پرورش حدود 22 هزار نفر هستند، بین آنها آزمونی برگزار می‌شود.

البته این آزمون به این معنا نیست که پذیرفته نشدگان در آموزش و پرورش به فعالیت ادامه نمی‌دهند بلکه آن کسانی که در آزمون پذیرفته می‌شوند به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

وی در باره بخشنامه ‌اولویت استخدام برای فرزندان فرهنگیان گفت: اگر فرزند فرهنگی امتیاز برابر با فرد عادی داشته باشد، اولویت استخدام با فرزند فرهنگی است.

کد خبر 29522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز