همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش گفت به دلیل ضعف عمومی‌ دانش‌آموزان در روزهای ماه مبارک رمضان، نوبت صبح مدارس یک ساعت دیرتر شروع به کار می‌کنند و نوبت عصر نیز نیم ساعت زودتر تعطیل خواهند شد.

محمود فرشیدی که در دهمین جشنواره شهید رجایی در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، گفت شیفت‌های صبح مدارس یک ساعت دیرتر یعنی ساعت هشت و نیم شروع به کار خواهد کرد تا دانش آموزان پس از صرف سحری امکان استراحت را داشته باشند. همچنین نوبت عصر نیز نیم ساعت زودتر پایان می‌یابد، تا دانش‌آموزان برای صرف افطار به منازل خود برسند.

به گفته او از مدارس واجد الشرایط خواسته شده است تا پس از ساعت کاری شیفت دوم، مدارس را باز نگه دارند تا دانش‌آموزان از فضای مدرسه برای بازی و ورزش استفاده کنند و به این ترتیب خاطره خوبی از روزهای ماه مبارک رمضان داشته باشند.

او افزود: «طرح اکرام و اطعام که سال‌هاست در مدارس برگزار می‌شود، امسال پررنگ‌تر خواهد بود.»

به گزارش ایسنا امسال علاوه بر برنامه‌های خاص مدیران آموزش و پرورش برای ماه مبارک رمضان، وزارت آموزش و پرورش هم برنامه‌های ویژه‌ای را طراحی کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به توجه ویژه به زنگ‌های نماز و قرائت قرآن و برنامه‌های خاص در مراسم صبحگاهی اشاره کرد.

وی افزود: امسال با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، جشن عاطفه‌ها در مدارس برگزار می‌شود و دانش آموزان که همواره بیشترین انگیزه را برای کمک به جشن عاطفه‌ها دارند در این مراسم شرکت خواهند کرد.

او همچنین درباره زمان ثبت‌نام آزمون استخدام در آموزش و پرورش گفت: «توافق نسبی با مسوولان امر برای برگزاری آزمون در مورد تاریخ 27 مهر ماه بوده است که قطعا در همین زمان نیز آزمون برگزار خواهد شد، اما چنانچه لازم به تغییر و تحولاتی باشد، قطعا جلوتر از این تاریخ نخواهد بود و در این مدت نیز داوطلبان فرصت بیشتری برای مطالعه خواهند داشت. در عین حال ما توصیه کرده‌ایم تا حجم مطالب مورد آزمون خلاصه شود.»

کد خبر 31173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز