گروه شهری: به‌گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، طبق محاسبات، تعطیلی هر روز کشور حدود 500 میلیون دلار یا 500 میلیارد تومان از نظر تولید ناخالص داخلی به کشور ضرر می‌زند.

محمد علی نجفی  افزود: بنابراین اگر 3 ساعت از ساعات کار یک ماه را برای هر روز کم کنیم، یعنی 8 روز را تعطیل اعلام کرده‌ایم و در حقیقت 8 تا 500 میلیون دلار یا 500 میلیارد تومان به تولید ناخالص داخلی کشور لطمه وارد می‌شود و نمی‌دانم شرعا، قانونا و وجدانا اجازه داریم، این کار را بکنیم ؟

وی با اشاره به تعطیلی زود هنگام جلسه دیروز شورای شهرگفت: در مورد افزایش کارایی شورا و مجموعه ایراداتی که به کار شورا وارد است لیستی تهیه کردم و طی 2 نوبت درجلسات غیرعلنی شورا تذکراتم را اعلام کردم.

نجفی افزود: ازنظرمن حدود یک دهم یا 4 و نیم ماه از مهلت چهار ساله شورای شهر تهران برای خدمت به مردم تهران پایان یافته و این سوال مطرح است که اگر بعد از چهار سال 10برابر کاری که تا حالا کرده‌ایم، انجام داده باشیم، آیا این 10برابر کفایت می‌کند، آیا تکلیف خودمان را در مقابل مردم که ما را به‌عنوان امنای خودشان قرار داده‌اند، انجام داده‌ایم یا خیر؟ البته پاسخ من به این سوال منفی است.

وی گفت: معتقدیم اصل را باید بر کار بگذاریم، اما تأخیر در ساعت شروع کار توسط دولت، شورا یا هر مرجع دیگری، مسلما به ضرر کشور است، زیرا کشور ما در شرایطی است که اگر همه 70میلیون جمعیت، روزی 20ساعت هم کار کند، باز هم از دنیا عقبیم و در نتیجه تعطیلی و تأخیر در کار به ضرر کشور است زیراسرعت توسعه و رشد به قدری است که هر چقدر حرکت کنیم، از نظر نسبی حرکت ما منفی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران  درباره ارائه راهکار برای خروج شورای شهر تهران از روزمرگی و جزئی‌نگری، گفت: بسیاری از طرح‌هایی که کمیسیون برنامه و بودجه ارائه می‌کند، خیلی پخته نیست؛ به‌عنوان مثال براساس مصوبه شورای شهر تهران مقرر شد تا شورای بازنگری اصلاح و هماهنگی نظامات برنامه‌ریزی و اجرایی شهرداری تهران تشکیل شود، در صورتی که اگر این مصوبه هم نمی‌بود، می‌توانستیم این شورا را تشکیل دهیم اما با این مصوبه باید مراحلی همچون ارائه به فرمانداری و ابلاغ آن طی شود که طی این مراحل نیز هزینه‌های زیادی را تحمیل می‌کند، بنابراین، این طرح‌ها بنیادی و اساسی نیست.

وی افزود: اگر مباحث کارشناسی و تخصصی مورد توجه قرار گیرد، مسایل فنی زیادی وجود دارد که باید شورای شهر تهران آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد؛ به‌عنوان مثال طرح مونوریل که درباره آن بارها اظهار نظر شده، هیچ وقت در شورا به‌عنوان موضوع تخصصی مطرح نشده و موضوعاتی از این نوع بسیار زیاد است که باید مورد بررسی قرار گیرد. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تصریح کرد: تا زمانی که وقت شورای شهر تهران صرف نام‌گذاری معابر و تغییر نام بن‌بستی به بن‌بست دیگر  شود، نتیجه مهمی حاصل نخواهد شد.

کد خبر 31828

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز