شنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۶ - ۰۶:۳۰
۰ نفر

شقایق تک: در چهار دیواری‌هایی که همه از جنس مونث هستند این همه محدودیت برای چیست؟

دوران ابتدایی اغلب در مدارس دخترانه در داخل کلاس‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد و دانش‌آموز می‌تواند ساعتی را در کلاس دور از چشم نامحرمان پوشش سرو مقنعه را کنار بگذارد و با آرامش بیشتر درس را فراگیرد.

اما متاسفانه وقتی پا به درون مدارس راهنمایی و مقاطع بالاتر می‌گذاریم دیگر این آزادی وجود ندارد و دانش‌آموز به ناگاه با محدودیت روبه رو می‌شود، البته در چند سال اخیر، آموزش و پرورش بیشتر مدارس دخترانه را با وسایل متنوع از قبیل پرده‌های کلفت، رنگ پنجره‌ها تا نیمه و حتی آجرچینی محصور کرده تا دختران ما بدون هیچ نوع نگرانی و با آرامش بتوانند درس بخوانند، با این تفاسیر باز تذکرهای شدیدی مبنی بر رعایت حجاب دختران داخل مدرسه داده می‌شود اما چرا؟....

در چهار دیواری‌هایی که همه از جنس مونث هستند این همه محدودیت برای چیست، آیا خانم آموزگار نامحرم است؟

گاه حتی دانش‌آموز باید در کلاس حتما مقنعه برسرداشته باشد تا مبادا نمره انضباطش کم شود. آموزگار مدام مسئله رعایت حجاب را گوشزد می‌کند و دانش‌آموز دختر دائم دستش برای نظم دادن به لبه‌های مقنعه به کار است و کلافه از گرفتگی هوای کلاس سعی می‌کند حواس خود را معطوف به درس کند.

 ناظم و مدیر نیز که جای خود را دارند و برای نشان دادن جذبه مرتب مسئله حجاب را یادآور می‌شوند و در نهایت برای رهایی از تهدید و ترس‌ها حجاب‌ها کاملا رعایت می‌شود.

ولی فکر نمی‌کنید برای دختری که تازه به سن بلوغ رسیده این نوع رفتار ممکن است واکنش و پیامدی چون لجبازی و نشان دادن مخالفت در بیرون از محیط مدارس را به دنبال داشته باشد ؟

واقعا تاسف‌انگیز است که دانش‌آموز در محیط بسته مدرسه حجابش رعایت می‌شود و بعد در جامعه به نحو دیگری عمل می‌کند، مقصر کیست؟

کد خبر 35646

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز