گروه اجتماعی: رئیس مرکز مطالعات، تحقیقات و ارزشیابی آموزشی سازمان سنجش اعلام کرد: هر داوطلب حدود 30 دقیقه فرصت دارد تا فرم انتخاب رشته خود را نهایی و تکمیل کند.

کوروش پرند افزود: داوطلب پس از انتخاب رشته و تکمیل و تایید نهایی فرم انتخاب رشته و دریافت رسید به هیچ عنوان امکان ویرایش آن و یا انتخاب رشته مجدد ندارد.

وی اظهار داشت: هر داوطلب اعم از اینکه در یک، دو یا سه گروه آزمایشی مجاز به انتخاب رشته شده باشد، تنها یک فرم انتخاب رشته شامل 100 کد رشته محل را می‌تواند بر اساس میزان علاقه‌مندی خود تکمیل کند و به ازای هر گروه آزمایشی مجاز، فرم انتخاب رشته جداگانه نیست.

پرند با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار انتخاب رشته به صورت اینترنتی انجام می‌شود گفت: با اینترنتی شدن انتخاب رشته، مهلت انتخاب رشته از 2 به 10 روز افزایش یافته و فرایند فیزیکی دریافت و تحویل فرم انتخاب رشته نیز حذف شده است.

به گفته وی داوطلبان در صورت داشتن هرگونه سؤال در مورد انتخاب رشته می‌توانند با شماره‌های 88803710 و 88803711 تماس بگیرند.

نگرانی از کمبود امکانات مناطق محروم

از سوی دیگر رئیس کمیسیون آموزش مجلس در باره اینترنتی شدن انتخاب رشته گفت: نگران مناطق محروم درباره انتخاب رشته اینترنتی هستیم.

علی عباسپور تهرانی‌فرد افزود:‌ هرچند که استفاده از اینترنت هم برای داوطلبان و هم برای سازمان سنجش مفید است اما اطلاع‌رسانی اینترنتی در مناطق محروم با توجه به کمبود امکانات نگران کننده است.

وی گفت: امید می‌رود سازمان سنجش تمهیدات لازم برای حل مشکل داوطلبان کنکور مناطق محروم را در نظر گرفته باشد تا این داوطلبان دچار مشکلات جدی نشوند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش در باره عدم دسترسی نقاط دور افتاده به اینترنت گفت: سازمان سنجش در سال‌های گذشته دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته و کارنامه داوطلبان ساکن در روستاها و نقاط دورافتاده را در شهرستان‌های نزدیک به محل سکونتشان توزیع می‌کرد و امسال نیز این داوطلبان برای دریافت نتایج در صورت عدم دسترسی به اینترنت می‌توانند مانند سال‌های گذشته به شهرستان‌های نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنند.

آغاز فعالیت پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش

در همین حال پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش از امروز فعالیت خود را آغاز کردند.

سرپرست معاون نظری و مهارتی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با اعلام این مطلب به همشهری گفت: پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش از ساعت 7:30 صبح تا 18:30فعالند و تا پایان مهلت انتخاب رشته که از سوی سازمان سنجش اعلام شده است این پایگاه‌ها به فعالیت ادامه می‌دهند.

محمود حسینی افزود: تعداد پایگاه‌های انتخاب رشته 300 پایگاه شامل 40 پایگاه در تهران و 260 پایگاه در استان‌ها است.

به گفته وی پایگاه‌‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش در استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، کرمان، خوزستان ، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، خراسان جنوبی، قزوین، مازندران، زنجان، چهارمحال بختیاری، بندرعباس، هرمزگان و لرستان فعالیت می‌کنند.

حسینی درباره هزینه انتخاب رشته در پایگاه‌های آموزش و پرورش اظهار داشت: در این پایگاه‌ها از هر داوطلب 4 هزار تومان برای ارائه 3 نوع خدمات مشاوره گروهی، انتخاب رشته رایانه‌ای و مشاوره فرد به فرد دریافت می‌شود.

کد خبر 27992

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز