شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

علی اصغر محمدی: انتخاب رشته داوطلبان مجاز کنکور امسال از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و داوطلبان تا ساعت 24 روز 20 مرداد مهلت دارند تا نسبت به انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.

سرپرست مرکز مطالعات، تحقیقات و ارزشیابی آموزشی سازمان سنجش کشور در این باره به همشهری گفت: داوطلبان مجاز برای انتخاب رشته اینترنتی باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org  مراجعه کنند.

‌دکتر کورش پرند از  داوطلبان خواست تا با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته و با استفاده از نرم‌افزار هوشمند سازمان سنجش نسبت به انتخاب رشته صحیح اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه همه داوطلبان مجاز در یک یا چند گروه آزمایشی و دوره‌های مختلف فقط یک بار اجازه انتخاب 100 رشته محل را به صورت اینترنتی دارند گفت: هر داوطلب فقط یک بار مجاز به انتخاب رشته است و پس از تایید نهایی فرم انتخاب رشته الکترونیکی، امکان ویرایش و تغییر وجود ندارد.

سرپرست مرکز مطالعات، تحقیقات و ارزشیابی آموزشی سازمان سنجش کشور اظهار داشت: بخشی از شرایط و ضوابط توسط نرم افزار به صورت هوشمند کنترل می‌شود، همچنین این نرم افزار خطاها در انتخاب رشته را تذکر می‌دهد به طوری که اگر داوطلبی اغلب انتخاب رشته‌هایش در مقطع کارشناسی باشد اما یک رشته کاردانی را در میان آنها انتخاب کند نرم‌افزار به وی تذکر می‌دهد که این مقطع کاردانی است.

وی گفت: برای اینکه داوطلب از رسیدن فرم انتخاب رشته الکترونیکی خود به سازمان سنجش مطمئن شود  نرم‌افزار یک کد 15 کاراکتری به عنوان رسید ارایه می‌ دهد.

پرند به داوطلبان توصیه کرد که در روزهای اول در جهت انتخاب رشته اقدام کنند تا در روزهای آخر با توجه به ترافیک سایت با مشکلی مواجه نشوند.

وی به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته توصیه کرد که قبل از انتخاب رشته اینترنتی فرم پیش‌نویس را تکمیل کنند و پس از دریافت رسید از بخش مشاهده اطلاعات، انتخاب رشته خود را که بالای آن رسید 15 کاراکتری و شماره پرینت درج شده است، تا زمان اعلام نتایج نهایی نزد خود نگهدارند.

پاسخنامه داوطلبان برگزیده بر روی سایت

از سوی دیگر حسین توکلی معاون سازمان سنجش گفت: پاسخنامه داوطلبان برگزیده گروه‌های آزمایشی کنکور از 23 مرداد روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

حسین توکلی با اشاره به این‌که پاسخنامه 10 هزار نفر اول گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی، تجربی و انسانی از 23 مرداد روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد، افزود: همچنین پاسخنامه 5 هزار نفر اول گروه‌های آزمایشی زبان و هنر نیز روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

مشکل اعمال نشدن سهمیه شاهد برطرف شد

مدیر کل آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز گفت: آن دسته از فرزندان شاهدی که سهمیه کنکور سراسری آنها در اعلام نتیجه سازمان سنجش اعمال نشده، نگران اعمال سهمیه کنکور خود نباشند.

رضا صحرایی افزود: برای تعدادی از داوطلبان شاهد کنکور سراسری، سهمیه شاهد در نتیجه سازمان سنجش اعمال نشده که با هماهنگی‌های به عمل آمده بین اداره کل آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثار گران و سازمان سنجش این مشکل بررسی و برطرف شده است و سهمیه این افراد پیش از اتمام مهلت انتخاب رشته اینترنتی اعمال خواهد شد.

وی افزود: کلیه داوطلبان شاهد و ایثارگری که سهمیه اعلام شده آنها در اعلام نتیجه سازمان سنجش اعمال نشده است باید مراتب را به بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان مربوطه اطلاع دهند تا از طریق بنیاد استان خود به اداره‌کل آموزش عالی مرکز ارسال شود.

کد خبر 28165

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز