همشهری‌آنلاین: رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: تا قبل از تصویب طرح ساماندهی شهریه دانشجویان، شهریه ترم جدید به صورت علی‌الحساب دریافت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی عباسپور تهرانی‌فرد با تأکید بر این‌که طرح ساماندهی شهریه در دستور کار کمیسیون آموزش مجلس قرار دارد، افزود: طی برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته حداکثر تا هفته آینده طرح ساماندهی شهریه به صحن ارائه می‌شود و در دستور کار صحن قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که افزایش سالانه شهریه دانشگاه‌ها باید بر اساس فرمول ویژه‌ و یکسان در سراسر کشور قانونمند و اجرایی شود، گفت: در حال حاضر سرانه دانشجویی دانشگاه‌های کشور بین 500هزار ‌تا 3 میلیون تومان به‌طور متوسط در سال است که این فاصله زیاد بیانگر عدم ساماندهی سرانه دانشجویی در کشور است.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر این‌که تفاوت زیادی در سرانه دانشجویی دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های غیر‌دولتی وجود دارد، اظهار کرد: سرانه پائین دانشگاه‌های دولتی بهره‌وری این دانشگاه‌ها را دچار مشکل می‌کند. وی گفت: سرانه دانشجویی باید بر اساس میزان کیفیت دانشگاه‌ها، فضای جغرافیایی و میزان خدماتی که دانشگاه ارائه می‌کند، باشد.

کد خبر 29621

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز