آزاده مختاری: 40 مالباخته با حضور در دادسرای جنایی تهران از مرد کلاهبردار که با معرفی خود به‌عنوان مأمور مخفی اطلاعات، ادعا می‌کرد می‌تواند هر کسی را بدون کنکور وارد دانشگاه کند شکایت کردند.

تحقیقات پلیس برای دستگیری مرد کلاهبردار به دنبال شکایت زنی آغاز شد که مدعی بود متهم با حیله و نیرنگ 6 میلیون تومان از او کلاهبرداری کرده است.

این زن وقتی مقابل قاضی رضوانفر، دادیار شعبه 4 دادسرای جنایی تهران قرار گرفت گفت: چندی قبل وقتی به‌عنوان مسافر سوار خودروی متهم شدم، او با این ادعا که از یکی از دانشگاه‌های معتبر آلمان دکترای کامپیوتر گرفته و از 3 سال قبل به‌عنوان یک مأمور اطلاعاتی استخدام شده است مرا فریب داد و وقتی فهمید من علاقه زیادی به رفتن به دانشگاه دارم مدعی شد که می‌تواند مرا به آرزویم برساند.

وی ادامه داد: در حالی که این مرد مدعی بود برای آوردن نام من در لیست قبولی دانشگاه باید 6 میلیون تومان بپردازم، من این مبلغ را پرداختم اما پس از اعلام اسامی قبول شدگان اسم خودم را در لیست ندیدم.

پس از اظهارات این زن، مأموران در بررسی‌های خود دریافتند که متهم نه تنها در وزارت اطلاعات کار نمی‌کند بلکه یک کلاهبردار حرفه‌ای است و به این ترتیب او را دستگیر کردند.

با بازداشت این مرد معلوم شد که وی با استفاده از این شگرد از افراد زیادی کلاهبرداری کرده است، به‌طوری که پس از چاپ  عکس او در روزنامه، بیش از 40 شاکی به دادسرای جنایی رفتند و مدعی شدند از سوی متهم با شگرد‌های مختلف مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.

یکی از مالباختگان که مدیر یک مدرسه است به دادیار رضوانفر گفت: چند ماه قبل که هنوز مدارس تعطیل نشده بود این مرد  با معرفی خود به‌عنوان یکی از مدیران وزارت علوم به مدرسه‌ای که من مدیر آن بودم آمد.

اوبا ادعای اینکه می‌تواند کامپیوترهای مدرسه را به روزکند تمامی کامپیوترها را از مدرسه خارج کرد ولی چند روز بعد وقتی خواستیم سراغی از کامپیوترها بگیریم  متوجه شدیم که در دام یک مرد کلاهبردارافتادیم و او با دزدیدن ده‌ها کامپیوتر مدرسه متواری شده است.

این گزارش حاکی است، دادیار شعبه 4 دادسرای جنایی تهران با دستور چاپ دوباره عکس این متهم در جراید خواست تا دیگر شاکیان وی که به هر طریقی فریب این کلاهبردار حرفه‌ای را خورده اند برای شکایت از او به دادسرای ناحیه 27  مراجعه کنند.

کد خبر 32133

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز