جمعه ۱۶ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۳
۰ نفر

گروه بورس: ضوابط هیأت مدیره بورس اوراق بهادار تهران برای رفع گره معاملاتی از نماد شرکت‌های دارای صف فروش یا خرید از روز شنبه 17 شهریور اجرا می‌شود.

طبق ضوابط مصوب هیأت مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران ،گره معاملاتی وضعیتی است که در آن یک نماد معاملاتی با وجود برخورداری از صف سفارش خرید یا فروش حداقل معادل یک برابر حجم مبنا برای شرکت‌های با 3 میلیارد سهم و بیشتر و 2 برابر حجم مبنا برای سایر شرکت‌ها، به علت نا متقارن بودن قیمت‌های درخواست خرید و فروش، حداقل به مدت10جلسه معاملاتی متوالی معامله نشود یا متوسط معاملات روزانه آن در این دوره، کمتر از 20 درصد حجم مبنا باشد.

بر این اساس از امروز برای رفع گره معاملاتی، تاثیرحجم مبنا در محاسبه قیمت پایانی نماد مورد نظر، برای دوره مشخصی که از 5 جلسه معاملاتی متوالی بیشتر نیست، حذف می شود.

طبق این اطلاعیه ، فهرست شرکت‌های دارای گره معاملاتی پس از تایید مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار و دست کم یک روز پیش از حذف حجم مبنا، از طریق سامانه معاملات و همچنین پایگاه اینترنتی بورس به اطلاع عموم می رسد. گفته شده که پس از رفع گره معاملاتی و روان شدن معاملات سهم یا خاتمه دوره پیش بینی شده، حجم مبنا در محاسبه قیمت پایانی سهام شرکت لحاظ می شود.

بر اساس اعلام اداره نظارت بر بازار در شرکت بورس، بر اساس وضعیت صف های خرید و فروش سهام در پایان معاملات چهارشنبه 14 شهریور، امروز فهرست شرکت هایی که از یکشنبه 18 شهریور حجم مبنای آن حذف خواهد شد، به اطلاع فعالان بازار خواهد رسید.

کد خبر 30818

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز