همشهری آنلاین: نماد معاملاتی شرکت‌های بزرگ بورسی که اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان، اطلاعات آنها را منتشر کرده باشد، تا پایان این هفته بازگشایی می شود.

به گزارش روابط عمومی بورس تهران، علی صحرایی - مدیر بازار شرکت بورس تهران - با بیان این مطلب اعلام کرد: با توجه به پایان فصل مجامع، بر اساس سیاست بورس تهران مبنی بر کاهش زمان توقف نمادها و با هدف افزایش نقد شوندگی سهام و کاهش ریسک نقد شوندگی سرمایه گذاران، شرکت های بزرگی که اطلاعات آنها در اختیار اداره نظارت بر ناشران بورسی قرارگرفته و به بازار منعکس شده باشد، تا آخرین جلسه معاملاتی هفته یعنی چهارشنبه سوم مرداد، بازگشایی می‌شود.

   وی خاطرنشان کرد: از جمله این نمادها می توان به نماد شرکت هایی مانند ایران خودرو، سایپا، ایران خودرو دیزل، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری بانک ملی ایران، گروه بهمن، توسعه معادن روی ایران و سرمایه گذاری بیمه اشاره کرد.

صحرایی تصریح کرد: با توجه به تقسیم سود شرکت ها در مجامع، طبیعی است که پس از بازگشایی نمادها، قیمت سهام این شرکت ها کاهش یابد و ارزش بازار و شاخص ها نیز افت کند.

 مدیر بازار بورس اوراق بهادار تهران در پایان از فعالان اقتصادی و نمایندگان رسانه‌های فعال در این حوزه خواست تا این موضوع را برای سهامداران و سرمایه گذاران تبیین و تشریح کنند تا در این باره نگرانی ایجاد نشود.

کد خبر 27242

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز