گروه بورس: مدیر مرکز پژوهش سازمان بورس اعلام کرد: یک شرکت رتبه‌بندی بین‌المللی درخواست خود را برای اخذ مجوز به بورس ارائه کرده‌است.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس، علی سعیدی افزود: بر اساس مقررات ثبت و معاملات ثانویه‌ اوراق بدهی و اوراق اسلامی (صکوک) که در حال تدوین است، کلیه این اوراق باید توسط یک مؤسسه‌ رتبه‌بندی که دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار است، رتبه‌ اعتباری دریافت کنند.

وی اظهار داشت: شرکت‌های بورسی برای آنکه بتوانند در داخل و خارج از کشور اوراق بدهی و قرضه اسلامی منتشر کنند، نیازمند دریافت رتبه‌ اعتباری از مؤسسات شناخته شده بین‌المللی هستند.

سعیدی گفت: در صورتی که شرکت‌های ایرانی از سوی یک مؤسسه معتبر بین‌المللی، رتبه اعتباری دریافت کنند، امکان دریافت وام از بانک‌های خارجی را با سهولت بیشتری خواهند داشت.

وی به درخواست مجوز فعالیت مؤسسه‌ رتبه‌بندی اعتباری بین‌المللی (Capital Intelligence) اشاره کرد و گفت : در نشست مشترک  ظفر دیاب تحیلگر ارشد و نماینده این مؤسسه با اعضای هیأت مدیره سازمان، راهکارهای همکاری دو طرف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سعیدی خاطر نشان کرد: مسئولان مؤسسه‌ رتبه‌بندی بین‌المللی (CI) قصد دارند تا با دریافت مجوز فعالیت از سازمان بورس و اوراق بهادار، فعالیت‌های خود در ایران را گسترش دهند.

مدیر مرکز پژوهش، سازمان بورس با بیان اینکه مؤسسه بین‌المللی (CI) تاکنون شش شرکت ایرانی را رتبه بندی کرده است، افزود: این مؤسسه در حال مذاکره برای رتبه‌بندی دو شرکت و یک بانک ایرانی است تا این مؤسسات بتواند فعالیت‌های خود را در عرصه بین‌المللی افزایش دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اصولاً رتبه‌بندی اعتباری به تنهایی مؤثر نخواهد بود مگر با موضوع تأمین مالی شرکت‌ها همراه شود.

کد خبر 28336

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز