دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۲
۰ نفر

گروه بورس: سهام شرکت فولاد خوزستان سه‌شنبه 16 مرداد، برای نخستین بار در تالارهای بورس اوراق بهادار در سراسر ایران عرضه می‌شود.

در عرضه اولیه 5 درصد سهام معادل 109 میلیون سهم شرکت فولاد خوزستان به منظور کشف قیمت در تالار‌های بورس عرضه خواهد شد. شرکت فولاد خوزستان در گروه «ساخت فلزات اساسی» فعالیت می‌کند.

پیش از این قرار بود، عرضه اولیه سهام فولاد خوزستان روز چهاردهم مردادماه انجام شود اما به دلیل  بدهی 100 میلیارد تومانی ایمیدرو و ارائه نکردن عملکردهای واقعی سه ماهه و گزارش حسابرسی بودجه سال 86 این عرضه به امروز موکول شد.

نام شرکت فولاد خوزستان روز دوازدهم مردادماه پس از ارائه جدول زمان‌بندی پرداخت بدهی ایمیدرو به این شرکت، ارائه گزارش حسابرسی بودجه   ۸۶ و صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت در سال  ۸۵ و دیگر موارد لازم برای تکمیل مدارک لازم با تابلوی 437 در فهرست نرخ‌های تالار فرعی بورس درج شد تا مقدمات عرضه اولیه سهام این شرکت فراهم شود.

تعویق عرضه سهام مپنا

از طرف دیگر، معاون سازمان خصوصی‌سازی از عرضه سهام فولاد خوزستان در جریان معاملات روز سه‌شنبه و به تعویق افتادن عرضه سهام مپنا خبر داد.

اسماعیل غلامی در گفتگو با فارس اعلام کرد: امروز  تا سقف 5 درصد از سهام فولاد خوزستان به عنوان چهارمین شرکت مشمول اصل 44 در بازار سهام عرضه خواهد شد. وی افزود: با توجه به وضعیت مثبت سهام سه شرکت قبلی مشمول اصل 44 (ملی مس، فولاد مبارکه و ایرالکو) استقبال مطلوبی از فولاد خوزستان به عمل آمده و این عرضه نیز با موفقیت همراه خواهد بود.

معاون سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: این سهم در 23 مرداد عرضه نخواهد شد و احتمالا در هفته آخر مرداد ماه کشف قیمت سهام مپنا روی خواهد داد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه در روز شنبه گذشته دلیل این تعویق را افزایش سرمایه مپنا ذکر کرد و گفت: چون سرمایه این شرکت به 750 میلیارد تومان افزایش یافته لذا مقرر شد که عرضه سهام مپنا با یک هفته تاخیر انجام شود.

غلامی ادامه داد: دلیل تاخیر عرضه سهام مپنا طی نامه‌ای به وزیر اقتصاد رسما اعلام خواهد شد.

معرفی فولاد خوزستان

این شرکت در 25 آذر 1367 با نام صنایع فولاد اهواز در اداره ثبت شرکت‌های اهواز به ثبت رسیده و بهره‌برداری آن از سال 1370 آغاز شده است.

در سال 1374 نام آن از صنایع فولاد اهواز به فولاد خوزستان تغییر یافت. مرکز اصلی آن در اهواز واقع است و شعبه دیگری ندارد.

سرمایه کنونی شرکت دو هزار و 192 میلیارد ریال منقسم به دو میلیارد و 192 میلیون سهم هزار ریالی است و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با 90 درصد، سازمان تامین اجتماعی با 8/3 درصد، سازمان بازنشستگی کشوری با 6/3 درصد، سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح با 2/1 درصد، سازمان بیمه خدمات درمانی با 8/0 درصد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با 46/0 درصد و صندوق ذخیره فرهنگیان با 14/0 درصد ترکیب سهام داران این شرکت را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 28330

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز