همشهری آنلاین: سازمان خصوصی سازی، برنامه واگذاری سهام سه شرکت فولاد مبارکه، ملی صنایع مس و آلومینیوم ایران را در شهریور امسال اعلام کرد.

بر اساس پیش آگهی منتشر شده از سوی این سازمان، سهام یاد شده از طریق بورس و به طور نقد یا نقد و اقساط، با اطلاع قبلی و با قیمت پایه ای که اعلام خواهد شد، واگذار می شود.

قرار است شش میلیارد و 320 میلیون سهم معادل 40 درصد از مجموع سهام فولاد مبارکه اصفهان با سرمایه یک هزار و 580  میلیارد تومان که در زمینه تولید فولاد و نورد سرد و گرم فعالیت می کند عرضه شود.

همچنین از شرکت ملی صنایع مس ایران که با سرمایه 579 میلیارد تومانی در زمینه اکتشاف، استخراج و بهره برداری از معادن مس ایران، تولید محصولات پر عیار شده مس و فلز مس فعالیت می کند، 2 میلیارد و 315 میلیون و 857 هزار و 840 سهم، معادل 40 درصد واگذار خواهد شد.

طی برنامه اعلام شده از سوی سازمان خصوصی سازی 660 هزار سهم معادل 40 درصد از مجموع کل سهام آلومینیوم ایران (ایرالکو) که با سرمایه 16.5 میلیارد تومانی در تولید انواع شمش آلومینیوم فعالیت می کند، به فروش گذاشته می‌شود.
سازمان خصوصی سازی اعلام کرده است: قیمت پایه سهام، شرایط فروش، تعهدات دو طرف و تاریخ دقیق معامله را به زودی اعلام می‌کند.

خصوصی‌سازی 1.1 هزار میلیارد ریال سهم دولتی در تیرماه

سازمان خصوصی‌سازی در تیرماه سال 86 بیش از 629.5 میلیون سهم دولتی را به بخش خصوصی واگذار کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، این سازمان در تیرماه سال جاری به صورت اصالتی و وکالتی تعداد 629 میلیون و 581 هزار و 706 سهم 10 شرکت دولتی را به ارزش یک هزار و 159.5 میلیارد ریال از سوی سازمان‌ها و شرکت‌های مادر تخصصی از طریق بورس تهران، به فروش گذاشت.

این سازمان قرار است به زودی اطلاعیه فروش و جزییات عرضه بلوکی 20 درصد سهام  شرکت ملی صنایع مس را نیز که هیئت عالی واگذاری بورس در نشست روز دوشنبه 22 مرداد ماه تصویب کرد منتشر کند.

کد خبر 28900

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز