به دنبال ابلاغیه معاون اول رئیس جمهوری برای تفویض اختیارات هیأت وزیران به هیأت عالی واگذاری، رئیس هیأت عامل سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی سرعت بیشتری پیدا می‌کند.

هفته گذشته پرویز داودی معاون اول رئیس‌جمهوری با صدور ابلاغیه‌ای، اختیار هیأت وزیران برای واگذاری سهام شرکت‌های دولتی را به وزیران عضو هیأت عالی واگذاری تفویض کرد.

پیش از این برای واگذاری سهام یک شرکت دولتی لازم بود تا پس از تصویب در هیأت عالی واگذاری، این موضوع برای تصویب نهایی به هیأت وزیران ارسال شود اما با ابلاغیه جدید معاون اول رئیس جمهوری، یک مرحله از مراحل واگذاری سهام شرکت‌های دولتی حذف و از این پس فروش شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی شتاب بیشتری به خودخواهد گرفت.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه، رئیس هیأت عامل سازمان خصوصی‌سازی درباره تفویض اختیار واگذاری سهام به هیأت عالی واگذاری گفت: این تصمیم به منظور افزایش سرعت در واگذاری‌ها، کمتر شدن فرآیندهای کاری و کاهش بوروکراسی اداری اتخاذ شده است.

زنگنه همچنین تأکید کرد: البته این موضوع از قبل در لایحه سیاست‌های اصل  44 دیده شده بود  و با تصویب این لایحه خود به خود تمامی مراحل واگذاری به هیأت عالی واگذاری داده می‌شد.

وی پیش‌بینی کرد لایحه اصل 44 ظرف چند روز آینده در مجلس به تصویب نهایی برسد.

کد خبر 32693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز