چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۶:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سهام سه بانک صادرات، ملت و تجارت به زودی در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اعلام این خبر گفت: سه بانک صادرات، ملت و تجارت آماده عرضه در بورس هستند و ما تنها منتظر برگزاری مجامع آنها در پایان شهریور ماه هستیم.

به گزارش فارس، کرد زنگنه در پاسخ به این سوال که چرا مهلت عرضه پالایشگاه نفت اصفهان و پالایشگاه نفت تبریز تا آذر ماه است، اما هنوز قیمت محصولات پتروشیمی آزاد نشده ، گفت: دولت برنامه تدریجی برای آزاد سازی مواد پتروشیمی دارد زیرا آزادسازی ناگهانی برای کشور ایجاد مشکل می‌کند.

کرد زنگنه تاکید کرد: آزادسازی قیمت مواد پتروشیمی انجام می‌شود و دولت تفاوت قیمت‌ها را تقبل می‌کند، اما این کار به تدریج انجام می‌شود، یعنی نه آزادسازی که در سطح بین‌المللی باشد و نه به شکل یارانه‌ای در واقع آزادسازی چیزی بین این دو حالت خواهد بود.

کردزنگنه درباره واگذاری مزایده شرکت ملی مس با حضور خریداران خارجی نیز تصریح کرد: روز 21 شهریور ماه 20 درصد سهام شرکت ملی مس و روز 28 شهریور ماه نیز 20 درصد دیگر این سهام عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرف مدت یک هفته 40 درصد سهام شرکت ملی مس عرضه خواهد شد، گفت: عرضه هم برای خریداران داخلی و هم برای شرکتهای بین‌المللی از طریق بورس خواهد بود و قیمتهای پایه هم بیش از هزار و 600 میلیارد تومان است.

کردزنگنه درباره واگذاری بلوکی فولاد مبارکه و ایرالکو اظهار داشت: قیمت گذاری مبارکه و ایرالکو نیز تمام شده و با مجوز واگذاری 50 درصد به اضافه یک سهم فولاد مبارکه،50 درصد به اضافه یک سهم فولاد خوزستان و 50 درصد به اضافه یک سهام ایرالکو را نیز گرفتیم، اما چون اینها بلوکهای سنگین هستند و خرید هر یک آنها حدود 2 هزار میلیارد تومان نقدینگی لازم دارد، در یک ترتیب زمانی عرضه خواهد شد.

وی تصریح کرد: مجوز واگذاری این بانکها در هیات عالی واگذاری و هیات دولت گرفته شده است، یک سال نیز کمیته‌ها برای شفاف سازی حساب این 3 بانک فعالیت کردند و اکنون آماده عرضه در بورس هستند.

کد خبر 30654

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز