یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار گفت: امید و خوش‌بینی، بار دیگر به بازار سرمایه ایران باز گشته است.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس تهران، اکبر زرگانی‌نژاد افزود: همواره امید اصلی‌ترین عامل حرکت سرمایه‌گذاران در بازارهای سرمایه است که خوشبختانه خوش‌بینی نسبت به آینده در بازار سرمایه ایران افزایش یافته است.

وی به انعکاس گزارش‌های مطلوب سوددهی شرکت ها در بازار اشاره کرد و اظهار داشت: این امر باعث حضور فعال سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه و در نهایت افزایش حجم و ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران در ماه های اخیر شده است.

زرگانی‌نژاد گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که استقبال خریداران از سهام بلوکی در بازار رشد چشمگیری یافته که این موضوع نمایانگر دیدگاه سهامداران عمده نسبت به صنایع مختلف است.

وی با بیان اینکه در روزهای آتی علاوه برعرضه بلوکی، سهام برخی از شرکت‌های دولتی وارد بورس می‌شود، افزود: بدون شک روند صعودی بورس در ماه‌های آینده ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت کارگزاری امین سهم شکل‌گیری نهادهای مالی را از دیگر عوامل رشد بازار اعلام کرد و اظهار داشت: به زودی شرکت‌های تامین به عنوان یکی از نهادهای مالی تاثیرگذار فعالیت خود را در بورس آغاز خواهند کرد تا بازار سرمایه به ثبات لازم دست یابد.

سخنگوی کانون کارگزاران بورس و اوراق در مورد برنامه این کانون گفت: هم اکنون برنامه و وظایف کارگروه‌ها مشخص شده است اما همچنان منتظر ثبت کانون برای آغاز فعالیت‌های رسمی هستیم.

کد خبر 30976

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز