دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۹
۰ نفر

گروه بورس: در حالی که با تصویب اساسنامه شرکت مخابرات در هیأت وزیران مقدمات عرضه سهام این شرکت فراهم شده، تکلیف ودیعه‌های مشترکان به آخرین مانع بر سر راه عرضه سهام مخابرات تبدیل شده است.

به این ترتیب عرضه سهام شرکت مخابرات در بورس به تعیین تکلیف و تبدیل ودیعه‌ها به سهام موکول شده است.

صابرفیضی، مدیرعامل شرکت مخابرات ضمن اعلام تصویب اساسنامه این شرکت در هیأت وزیران گفت: برای عرضه سهام شرکت مخابرات در بورس باید مشخص شود که آیا قرار است ودیعه‌های مشترکان، به سهام تبدیل شود یا خیر؟ وی در پاسخ به این پرسش که چه اختلاف‌نظری در این باره وجود دارد، گفت: به نظر می‌رسد سازمان خصوصی با تبدیل ودیعه‌های مشترکان به سهام موافق نیست و در این‌ باره منتظر، نظر  رسمی سازمان خصوصی‌سازی هستیم.

فیضی در پاسخ به این پرسش که شرکت مخابرات چه زمانی درخواست خود را برای پذیرش به بورس ارائه خواهد کرد، گفت: درخواست خود را برای پذیرش در بورس در اواخر سال گذشته به بورس ارائه کرده‌ایم اما شرکت بورس مدارک بیشتری درخواست کرده که ظرف روزهای آتی این مدارک به بورس ارائه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت مخابرات درباره زمان عرضه سهام شرکت مخابرات گفت: تقاضا کرده‌ایم، نشست مشترکی با سازمان خصوصی داشته باشیم، هفته آینده این نشست برگزار می‌شود و در این جلسه وضعیت ودیعه‌های مشترکان و زمان عرضه سهام روشن می‌شود.

وی همچنین درباره مشتریان خارجی که خواهان خرید سهام شرکت مخابرات بودند و اینکه آیا مذاکراتی با آنها آغاز شده است یا خیر؟ اعلام کرد: مذاکره با تعدادی از مشتریان خارجی که تقاضای خرید سهام مخابرات را ارائه داده‌اند، آغاز شده است.

پیش از این مسئولان سازمان خصوصی‌سازی، زمان عرضه سهام مخابرات را به تصویب اساسنامه، برگزاری مجمع عمومی‌و درخواست پذیرش این شرکت به بورس موکول کرده بودند.

انتظار می‌رود با تصویب اساسنامه این شرکت در هیأت وزیران شرایط عرضه سهام این شرکت هر چه زودتر در بورس مهیا شود.

کد خبر 30497

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز