همشهری آنلاین: رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی از تحقق نیمی از درآمدهای پیش بینی شده دولت در بودجه امسال از محل واگذاری سهام شرکت‌های دولتی خبر داد.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه در گفت و گو با واحد مرکزی خبر درباره میزان تحقق درآمدهای دولت که در قانون بودجه امسال مقرر شد با خصوصی‌سازی تامین شود، گفت: در قانون بودجه امسال مقررشد 7 هزار میلیارد تومان از محل خصوصی‌سازی تامین شود که از این میزان 4 هزار میلیارد تومان رد دیون دولت به سازمان‌های عمومی غیردولتی همچون سازمان تامین اجتماعی است که برای این منظور کمیته‌های کاری ویژه تشکیل شده است که به‌زودی نتایج نشست‌های آنان در چگونگی اجرای این موضوع اعلام می شود.

معاون وزیر اقتصاد افزود: علاوه بر این 3 هزار میلیارد تومان دیگر باید وصول و مبالغ آن به خزانه واریز شود که تاکنون هزار و 400 میلیارد تومان ان از محل واگذاری بنگاه‌های دولتی وصول شده است و با روند کنونی پیش بینی می شود بیش از آن چیزی که در بودجه آمده است درآمد کسب شود.

رئیس هیات عامل سازمان خصوصی سازی با اشاره به تصویب لایحه اجرایی سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی ان را حاصل تلاش و تعامل خوب دولت و مجلس توصیف و ابراز امیدواری کرد با تایید آن در شورای نگهبان، گام بلندی در جهت سرعت بخشیدن به اجرای سیاست‌های اصل 44 و واگذاری تصدی های دولتی به بخش غیر دولتی برداشته شود.

کد خبر 34004

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز