دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۶ - ۰۵:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سهام نخستین شرکت وابسته به صنعت نفت که یک شرکت پتروشیمی است،‌ تا پایان مهرماه 86، در قالب مرحله نخست واگذاری‌های شرکت‌های نفتی،‌ واگذار می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مهدی آقاجانی - عضو ستاد واگذاری ها و اجرای اصل 44 وزارت نفت - با بیان این مطلب گفت: شرکت پتروشیمی فن آوران ‌در اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی از طریق بورس ‌واگذار خواهد شد.

وی افزود: مدارک لازم برای واگذاری این شرکت،‌ اواخر شهریور به طور کامل در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار گرفته و کارگزار مورد اعتماد بورس آن را رسیدگی کرده است.

آقاجانی گفت: با این حال زمان مناسب برای عرضه سهام این شرکت و بقیه شرکت‌ها را به بورس، ‌سازمان خصوصی‌سازی تعیین و اعلام خواهد کرد.

وی افزود: علاوه بر شرکت پتروشیمی فن‌آوران،‌ 8 شرکت پتروشیمی دیگر‌شامل رازی،‌ خراسان،‌ تبریز،‌ غدیر،‌ بیستون، شیراز،‌ شهید تندگویان و امیرکبیر در فهرست نخستین مرحله واگذاری‌های پتروشیمی قرار دارند و امسال واگذار خواهند شد.

وی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مجموع 81 شرکت زیرمجموعه دارد که هم اکنون 49 شرکت آن خصوصی و 32 شرکت آن دولتی است.

عضو ستاد واگذاری ها و اجرای اصل 44 وزارت نفت گفت: از 81 شرکت زیرمجموعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی،‌ باید 20 درصد را حفظ و بقیه را واگذار کنیم.

کد خبر 33985

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز