شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۹
۰ نفر

گروه بورس: مدیر پذیرش و درج شرکت بورس اوراق بهادار از تقاضای پذیرش 4 شرکت جدید و بررسی درخواست 2 شرکت در روز سه‌شنبه خبر داد.

مجید نوروزی مدیر پذیرش و درج شرکت بورس اوراق بهادار ضمن اعلام این خبر افزود: شرکت‌های تأمین مسکن نوین، سرمایه‌گذاری نظام مهندسی ایران، سرمایه توسعه استان کرمان و تأمین مسکن جوانان چهار شرکتی هستند که اخیراً و به تازگی درخواست خود را برای پذیرش به بورس ارائه کرده‌اند.

وی افزود: سهامدار عمده این شرکت‌ها شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان است.

نوروزی همچنین از بررسی درخواست 2 شرکت جدید در روز سه‌شنبه هفته جاری خبر داد.

وی افزود: در نشست سه‌شنبه شب هیأت پذیرش، موضوع پذیرش 2 شرکت کویرتایر و فولاد خراسان در بورس بررسی خواهد شد.

وی تصریح کرد: مدارک این 2 شرکت کامل شده و برای روز 13 شهریور ماه در دستور کار هیأت پذیرش قرار گرفتند.

در همین حال سیدمهدی عقدایی معاون سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت فولاد خراسان جزء شرکت‌های اصل 44 است یاخیر گفت: سهام این شرکت باید براساس برنامه خصوصی‌سازی پس از پذیرش در بورس واگذار شود، اما ما هنوز در این زمینه مصوبه هیأت وزیران را دریافت نکردیم.

وی تأکید کرد: شرکت فولاد خراسان جزء شرکت‌های صدر اصل 44 نخواهد بود.

نوروزی در ادامه به تشریح سهامداران این 2 شرکت جدید پرداخت و گفت: در حال حاضر شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید با در دست داشتن 70 درصد سهام شرکت کویرتایر، سهامدار عمده این شرکت محسوب می‌شود.

به گفته مدیر پذیرش و درج شرکت بورس اوراق بهادار شرکت‌های ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) با  48 درصد، صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد با 36 درصد و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات نیز با 22 درصد سهامداران شرکت فولاد خراسان هستند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شرکت دانایان پارس نیز به تازگی درخواست پذیرش خود را به بورس ارائه کرده که این موضوع به اطلاع بازار رسیده است.

همچنین براساس آخرین اطلاعات دریافتی از میان 7 شرکت نفتی که قرار است سهامشان  در مرحله اول واگذاری‌های وزارت نفت باشد 2 شرکت پالایش نفت اصفهان و تبریز درخواست خود را به بورس ارائه داده‌اند.

کد خبر 30298

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز