یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۶
۰ نفر

گروه بورس: برنامه عرضه و پذیرش سهام 4 شرکت جدید در بورس تهران اعلام شد.

علی رحمانی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار، دراین‌باره گفت: مؤسسه مالی و اعتباری سینا، سرمایه‌گذاری امید و پتروشیمی فناوران از جمله شرکت‌هایی هستند که سهامشان ظرف روزهای آینده برای عرضه یا پذیرش در بورس آماده می‌شود.

به گفته رحمانی اقدامات نهایی برای عرضه سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید انجام شده و فقط منتظر تعیین فرمول پرداخت تسهیلات بانک سپه به خریداران سهام سرمایه‌گذاری امید هستیم.

او اعلام کرد: سهام فولاد خراسان نیز به زودی مراحل پذیرش و عرضه در بورس را طی خواهد کرد. ضمن این که در گروه سهام شرکت‌های نفتی گزارش مربوط به پتروشیمی فناوران آماده شده و ظرف این هفته بررسی شرایط این شرکت در دستور کار هیأت پذیرش اوراق بهادار قرار می‌گیرد.

عرضه‌های اولیه

رحمانی تأکید کرد: طبق برنامه اعلام شده از این پس سهامداران عمده موظف هستند در عرضه‌های اولیه برای کشف قیمت حداقل 20 درصد سهام شرکت خود را در بورس واگذار کنند تا قیمت واقعی هر سهم فارغ از مسابقه‌های رایج خرید تعیین شود.به گفته رحمانی در این بین قرار است، در عرضه اولیه مؤسسه مالی و اعتباری سینا،25 درصد سهام  این مؤسسه در بورس عرضه شود.

عرضه سهام سینا

مدیرعامل شرکت بورس گفت: 25 درصد از سهام شرکت سینا هفته آینده برای کشف قیمت در تابلوی فرعی بورس عرضه خواهد شد. علی رحمانی در گفت وگوی دیگری با فارس افزود: جلسه معارفه شرکت مالی و اعتباری سینا این هفته برگزار خواهد شد تا مقدمات حضور این شرکت در بورس فراهم شود.

با برگزاری این جلسه هفته آینده 25 درصد از سهام این شرکت برای کشف قیمت عرضه خواهد شد. این موسسه تعهد داده به جز 5 درصد عرضه اولیه سهام نسبت به فروش 20 درصد دیگر ظرف یک ماه مبادرت ورزد.

رحمانی ادامه داد: ابتدا قرار بود روز یکشنبه هفته آینده ( اول مهر) سهام این شرکت عرضه شود اما با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها ترجیح داده شد در روزهای دوشنبه یا سه‌شنبه هفته آینده عرضه شود.

مدیرعامل شرکت بورس خاطرنشان کرد: شرکت مالی و اعتباری سینا در حال حاضر منتظر بررسی و تائید بودجه از سازمان حسابرسی (به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت ) است. شرکت مالی و اعتباری سینا (بنیاد سابق) با سرمایه 50 میلیارد تومانی به عنوان چهارصد و سی و نهمین شرکت بورس در هفته گذشته  پذیرفته شد.

کد خبر 31594

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز