گروه بورس: در حالی که قرار بود سهام زیرمجموعه‌های وزارت صنایع به‌عنوان 2 شرکت هلدینگ در بورس عرضه شود، تازه‌ترین خبرهای دریافتی از لغو برنامه واگذاری سهام ایمیدرو وایدرو حکایت دارد.

ایرج اکبریه، که در ماه‌های اخیر به‌عنوان مسئول واگذاری سهام فولاد و مس در بورس تهران به شهرت بسیار دست یافته، در‌این‌باره گفت: هیچ برنامه‌ای برای واگذاری سهام سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو) و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) وجود ندارد و فقط سهام شرکت‌های زیرمجموعه این سازمان‌ها واگذار خواهد شد.

مشاور وزیر صنایع در گفت‌وگو با همشهری افزود: براساس برنامه واگذاری‌ها، چون این 2 سازمان به‌عنوان سازمان‌های توسعه‌ای تعیین شده‌اند، سهامشان عرضه نخواهد شد و فقط سهام شرکت‌های زیر مجموعه این سازمان به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی تصریح کرد: این 2 سازمان وظیفه توسعه صنایع و معادن ایران را برعهده دارند و براساس سیاست‌های کلان دولت باید در جاهایی که به هر دلیلی مانند ریسک بالای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حاضر به سرمایه‌گذاری کلان نیست، سرمایه‌گذاری کند تا زمینه‌های توسعه اقتصادی کشور فراهم شود. به همین دلیل برای این سازمان نقش توسعه‌ای در نظر گرفته شده و سهام آنها قابل واگذاری نیست.

واگذاری سهام فولاد

وی همچنین در ادامه از واگذاری سهام گروه ملی فولاد ایران در زمستان امسال خبر داد و گفت: براساس برنامه سهام گروه ملی فولاد ایران در زمستان امسال از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار خواهد شد. 100 درصد سهام این شرکت در اختیار ایمیدرواست و براساس برنامه تمامی این سهام از طریق یک مزایده داخلی به فروش خواهد رسید.

او خاطرنشان کرد: همچنین 45 درصد سهام شرکت نورد لوله اهواز و سهام 3 شرکت سیمانی در سال‌جاری واگذار می‌شود.

به گفته اکبریه، ذوب‌آهن اصفهان آخرین شرکت مشمول اصل 44 در ایمیدرو است که قرار است سهامش حداکثر تا سال آینده واگذار شود. وی تصریح کرد: درصورت تصویب هیأت وزیران آمادگی داریم تا سهام ذوب‌آهن را زودتر نیز واگذار کنیم.

مشاور وزیر صنایع پیش‌بینی کرد: سهام فولاد خراسان ظرف 2 ماه آینده در بورس عرضه شود.

وی تأکید کرد: همه مدارک این شرکت به بورس تحویل شده و مراحل کاری عضویت این شرکت در بورس به پایان رسیده بنابراین ظرف 3 ماه آینده سهام این شرکت باید در بورس عرضه شود.

واگذاری 41 هزار میلیارد ریال سهام

رئیس ایمیدرو هم از واگذاری 41 هزار میلیارد ریال از سهام این سازمان تا پایان سال‌جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، احمد علی هراتی نیک با بیان این مطلب، گفت: این سهام در گروه‌های فولاد، آلومینیوم، مس، معدن و سیمان از طریق بورس، مزایده و توزیع سهام عدالت واگذار خواهد شد.

معاون وزیر صنایع و معادن افزود: سرمایه فعلی این سازمان  2/3 هزار میلیارد تومان است که این سرمایه در  قالب 3 میلیارد و 235 میلیون و 400 هزار سهم 10 هزارریالی به نام دولت تا پایان سال 85 ثبت شده است.[جزئیات بیشتر در همین ارتباط]

کد خبر 34533

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز