دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

گروه بورس: در پی انتشار اطلاعیه اعتراض‌آمیز بورس درباره گرانفروشی سهام مس، فارس از احتمال واگذاری 20 درصد دیگر سهام در قالب طرح سهام عدالت خبر می‌دهد.

بر اساس این خبر  بعد از ارسال نامه مدیرعامل شرکت بورس به وزیر اقتصاد در روز پنجشنبه 22 شهریور، یک منبع آگاه از ارسال نامه اعتراضی دیگری به رئیس جمهوری خبر داده، در این نامه از رئیس جمهوری خواسته شده با توجه به مسایل به وجود آمده بلوک 20 درصدی دوم ملی مس به جای عرضه در بورس به سهام عدالت واگذار شود.

اعتراض‌ها پس از آن بالا گرفت که توقف و بازگشایی نماد معاملاتی شرکت مس بعد از اعلام سود 126 تومانی، در فاصله دو روز مانده به معامله عمده، باعث رشد 119 تومانی هر سهم آن شد و در نتیجه قیمت پایه قبلی و 740 تومانی به 877 تومان افزایش یافت.

از سوی دیگر در حالی که مسئولان سازمان خصوصی‌سازی تا قبل از انجام واگذاری ملی مس از حضور حداقل 2خریدار خارجی سخن می‌گفتند اما در روز عرضه فعالان بازارهیچ خریدار خارجی را ندیدند که به رقابت بپردازد.

به نظر می‌رسد صحبت از خریدار خارجی یا به منظور بازار گرمی‌و تشویق دیگر سرمایه‌گذاران بوده و یا اینکه واقعا خریدار خارجی وجود داشته اما به دلیل قیمت بالای معامله پاپس کشیده است.

از طرف دیگر گفته می‌شود: یک کنسرسیوم داخلی در حالی 20 درصد سهام مس راخریده است که هنوز 5/1 درصد از سهام بدون خریدار باقی مانده و اصطلاحاً روی هوا است که رایزنی‌ها برای فروش به سرمایه‌گذار جدید و یا افزایش سهم خریداران ادامه دارد.

در ادامه گزارش آمده است: از جمله اعضای اصلی کنسرسیوم خریدارسهام مس، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، صندوق کارکنان مس، صندوق بازنشستگی، سایپا، گروه بهمن و صندوق فولاد هستند که برخی اعضای کنسرسیوم برای تامین 200 میلیارد تومان وجه نقد معامله، مجبور به فروش سهام دیگر شرکت‌ها و یا اخذ وام و قرض شده‌اند.

معامله بلوکی مس 6 آبان قطعی می‌شود

معامله بلوکی سهام شرکت ملی صنایع مس تا ششم آبان 1386 قطعی می‌شود.

بورس اوراق بهادار تهران، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به سوالات مکرر و اقدامات مطرح شده در خصوص تاریخ قطعی شدن معامله شرایطی ملی صنایع مس ایران که در 21 شهریور 86 خریداران آن مشخص شدند، اداره بازار شرکت بورس تهران اعلام کرد  این معامله حداکثر تا 30 روز کاری پس از اجرای معامله (ششم آبان 1386 ) و پرداخت حصه نقدی(20 درصد کل مبلغ معامله) و ارائه سند تسویه خارج از اتاق پایاپای توسط کارگزاران خریدار و فروشنده، قطعی می‌شود.

بورس تهران از فعالان بازار خواسته است به تاریخ دقیق پرداخت 20 درصد نقدی و لحاظ این موضوع در تحلیل‌ها و محاسباتشان توجه کنند.

بانک ملی، مس را  عرضه می‌کند

به گزارش ایسنا، سرمایه‌گذاری بانک ملی سهام خریداری شده شرکت مس را در زمان مناسب عرضه خواهد کرد.

علی صدقی مدیرعامل بانک ملی، در پاسخ به این پرسش که سرمایه‌گذاری ملی قصد دارد سهام خریداری شده صنایع ملی مس را به چه قیمتی عرضه کند؟ تصریح کرد: قیمت این سهام را بازار تعیین می‌کند.

کد خبر 31684

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز