سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

گروه بورس: بزرگترین مبادله تاریخ بورس اوراق بهادار تهران روز چهارشنبه 21 شهریور با عرضه بلوک 20 درصدی سهام ملی صنایع مس ایران انجام می‌شود.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران 2 بلوک یک میلیارد و 157 میلیون و 928 هزار و 920 سهمی از سهام شرکت ملی صنایع مس ایران را به طور یک جا و به صورت نقد یا در صورت درخواست متقاضی به صورت نقد و اقساط با قیمت پایه 7 هزار و چهارصد ریال برای هر سهم واگذار می کند، اما در صورتی که قیمت تابلو در آخرین روز قبل از عرضه سهام از قیمت مبنای ارزش پایه تعیین شده بیشتر باشد، آن قیمت مبنای ارزش پایه قرار می‌گیرد.

بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، کارگزار خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی است که 3 درصد ارزش پایه سهام را برای سپرده شرکت در مزایده بورس به عنوان تضمین تعهدات خود پس از ورود سفارش خرید به طور نقدی یا به صورت ضمانت نامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت و به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز یا به شرکت بورس اوراق بهادار تهران ارائه کنند.

در صورتی که خریدار به تعهدات خود پس از ورود سفارش خرید عمل نکند، ابتدا همه کارمزدهای معامله از محل وجوه واریزی یا ضمانت نامه مذکور تامین و باقیمانده به عنوان وجه التزام به حساب سازمان خصوصی سازی واریز خواهد شد.

کارمزد کارگزار فروشنده به عهده سازمان خصوصی سازی خواهد بود. قرار است یک بلوک 20 درصدی دیگر ازسهام شرکت ملی صنایع مس ایران در روز 28 شهریور ماه جاری در تابلوی فرعی بورس اوراق بهادار تهران عرضه ‌شود.

شرایط خرید اقساطی

مدیریت بازار بورس اوراق بهادار تهران، شرایط خرید اقساطی بلوک‌های 20 درصدی سهام صنایع ملی مس ایران را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی‌بورس، بر این اساس، همه سهام خریداری شده، در وثیقه سازمان خصوصی‌سازی قرار می‌گیرد و همه خریداران به طور تضامنی مسئول پرداخت اقساط معامله هستند.

همچنین همه خریداران باید چک‌ها و سفته‌های تضمین اقساط معامله را تضمین کنند.

کد خبر 31174

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز