گروه بورس: مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار از عرضه سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید در هفته آینده خبر داد.

علی رحمانی، مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار، در گفتگو با همشهری ضمن اعلام این خبر افزود: مراحل آماده‌سازی شرکت سرمایه‌گذاری امید برای ورود به بورس به پایان رسیده و سهام این شرکت روز سه‌شنبه هفته آ‌ینده و یا یکشنبه بعد از آن ‌ روی تابلوی بورس خواهد رفت.

وی با بیان اینکه سهام سرمایه‌گذاری امید به طور قطع در طول 2هفته آتی در بورس عرضه خواهد شد، گفت: سرمایه این شرکت، بالغ بر 400میلیاردتومان است و 5درصد از سهام این شرکت در روز اول عرضه می‌شود، ضمن اینکه ظرف روزهای آتی حتما 15 درصد دیگر از سهام این شرکت باید واگذار شود.

عرضه بانک ملت منتفی است

اما در حالی که مسئولان سازمان خصوصی‌سازی ظرف 2روز گذشته از عرضه سهام بانک ملت تا 2هفته دیگر خبر داده‌اند، علی رحمانی گفت: شرایط عرضه سهام بانک ملت تا 2هفته دیگر مهیا نمی‌شود.

وی افزود: پذیرش بانک ملت مشروط است و تاکنون 10شرط برای ورود این بانک به بورس وضع شده است، بنابراین قطعا سهام این شرکت تا 2هفته دیگر برای ورود به بورس مهیا نمی‌شود.

مدیر عامل شرکت بورس تاکید کرد: حتی در نشستی که با حسابرس‌های بانک ملت داشتیم، حسابرسان اعلام کردند، مراحل  بررسی صورت‌های مالی این بانک حداقل 2ماه به طول می‌انجامد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سهام بانک ملت 25میلیارد دلار ارزش دارد یا خیر؟ گفت: در این زمینه مدیرعامل بانک‌ ملت پیشنهاد داده‌‌تا از کارشناسان خارجی برای قیمت‌گذاری سهام این شرکت استفاده شود اما هنوز نمی‌توان نظر قطعی در مورد قیمت سهام این شرکت داد.

عرضه سهام پتروشیمی

مدیر عامل شرکت بورس همچنین در مورد عرضه سهام شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاهی گفت: ما در طول هفته‌های گذشته جلسات بسیار موفقی را با محمدرضا نعمت‌زاده، مدیرعامل شرکت پالایش و بخش و اکبر ترکان، معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت داشتیم که دستاوردهای خوبی ‌به همراه داشت.

وی افزود: ایده‌های بسیار خوبی از طرف آنها مطرح شد و خوشبختانه دیدگاه‌های بسیار مترقی در مورد عرضه سهام دولتی وجود داشت که می‌تواند کمک‌های بسیاری به جریان خصوصی‌سازی در کشور بکند.

رحمانی در ادامه در مورد مراحل عرضه سهام پالایشگاه اصفهان در بورس گفت: پالایشگاه اصفهان در حال حاضر 80 درصد اطلاعات خود را به بورس ارائه داده و مراحل پذیرش این شرکت به سرعت پیش می‌رود.

وی در ادامه یکی از موانع عرضه سهام شرکت‌های پتروشیمی را شناور نبودن نرخ محصولات پتروشیمی  اعلام کرد.

این در حالی است که هنوز خبر رسمی در مورد آزادسازی قیمت محصولات پتروشیمی منتشر نشده است و شرکت‌های پتروشیمی فناوران و پتروشیمی خراسان در حال ورود به بورس هستند.

کد خبر 38986

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز