همشهری آنلاین: معاون سازمان خصوصی‌سازی از واگذاری اولین شرکت نفتی در هفته آینده خبر داد.

اسماعیل غلامی گفت: واگذاری شرکت‌های دولتی نیازمند اراده قوی مسئولان اجرایی است.

 وی در گفت‌و‌گو با مهر از آمادگی واگذاری 49 درصد سهام شرکت پتروشیمی امیرکبیر و 100 درصد سهام شرکت پتروشیمی رازی از طریق مزایده خبر داد و گفت: واگذاری سهام این دو شرکت در جلسه هفته جاری هیئت عالی واگذاری به تصویب خواهد رسید و سپس برای تصویب نهایی تقدیم هیئت دولت می‌شود.

معاون سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه واگذاری سهام شرکت‌ها نیازمند اراده قوی مسئولان اجرایی است، تصریح کرد: تمام کارهای واگذاری سهام شرکت پتروشیمی فناوران نیز به عنوان اولین شرکت نفتی که در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی واگذار خواهد شد، به انجام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه صورت‌های مالی حسابرسی شرکت پتروشیمی فناوران هفته جاری نهایی می‌شود، اظهارداشت: با توجه به این امر سهام این شرکت در هفته آینده وارد بورس خواهد شد، البته برگه سهام این شرکت نیز پذیرش شده است.

غلامی در مورد واگذاری سهام بانک ملت که قرار بود تا پایان ماه گذشته 5 درصد سهام آن واگذار شود، گفت: هنوز صورت‌های حسابرسی این بانک آماده نیست.

وی در مورد برگزاری جلسات بورس و سازمان خصوصی سازی نیز گفت: این جلسات در مواقع لزوم برای بررسی واگذاری سهام شرکت‌های دولتی انجام می‌شود.  

کد خبر 40435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز