همشهری آنلاین: واگذاری نخستین شرکت نفتی مشمول اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی اواخر هفته منتهی به 8 آذر 86 صورت می‌گیرد.

سیدمهدی عقدایی - معاون واگذاری و امور حقوقی سازمان‌خصوصی‌سازی - با بیان این مطلب به واحد مرکزی خبر گفت: سازمان بورس این هفته با سهامداران بخش خصوصی شرکت پتروشیمی فن‌آوران برای حل نهایی مشکل بوجود آمده در واگذاری این شرکت نفتی جلسه‌ای برگزار خواهد کرد.

وی افزود: این جلسه به علت ممانعت سهام‌داران بخش خصوصی از عرضه سهام خود به منظور کشف قیمت در نوبت پیشین، برگزار خواهد شد.

عقدایی با بیان اینکه طبق نظر هیات دولت نخستین شرکت نفتی باید تا پیش از این به بخش خصوصی واگذار می‌شد گفت: در صورتی که سازمان بورس با سهامداران بخش خصوصی شرکت پتروشیمی فن‌آوران به توافق نرسد، سازمان‌خصوصی‌سازی 5 درصد سهام خود را برای کشف قیمت در بورس عرضه می‌کند.

معاون واگذاری و امور حقوقی سازمان‌خصوصی‌سازی همچنین افزود: از دیگر علت‌های تاخیر واگذاری شرکت پتروشیمی فن‌آوران این است که این شرکت تاکنون اطلاعات مالی خود را به سازمان بورس اعلام نکرده است.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه - رئیس هیات عامل سازمان‌خصوصی‌سازی - چندی پیش گفته بود: شرکت پتروشیمی فن‌آوران به عنوان نخستین شرکت نفتی مشمول اصل 44 قانون اساسی اواخر آبان به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

همچنین قرار بود در مرحله نخست 10 درصد از سهام این شرکت برای کشف قیمت پایه واگذاری، در بورس عرضه و بقیه سهام شرکت پتروشیمی فن‌آوران نیز به‌تدریج در هفته‌ها و ماه‌های آینده عرضه شود.

کرد زنگنه در زمینه تاخیر واگذاری شرکت پتروشیمی فن‌آوران گفته بود: میان شرکت‌های خصوصی سهامدار و شرکت پتروشیمی با بورس مشکلی درباره درصد عرضه اولیه شرکت فن‌آوران به‌وجود آمده بود که با برگزاری جلسه‌های مختلف این مشکل حل شد.

بنابراین گزارش، از 10 درصد سهام کشف قیمت، حدود 5 درصد متعلق به سازمان‌ خصوصی‌سازی و 4.9 درصد نیز متعلق به بخش خصوصی است.
قرار بود شنبه 26 آبان آخرین جلسه مشترک بورس و سهامداران این شرکت برگزار شود و یکشنبه یا سه شنبه هفته پس از آن، سهام شرکت فن‌آوران در بورس عرضه شود که در این جلسه مسئولان بورس و سهامدارن بخش خصوصی نیز به توافق نرسیدند.

صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی صنعت نفت سهامداران بخش خصوصی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران سهامدار دولتی شرکت پتروشیمی فن‌آوران محسوب می‌شوند.

کد خبر 37604

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز