چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۷
۰ نفر

گروه بورس: پس از 2 ماه رکود کامل سازمان خصوصی‌سازی‌ وشرکت بورس در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای برنامه عرضه زمستانی سهام دولتی را اعلام کردند.

به گزارش همشهری، بورس تهران در اطلاعیه‌ای تأکید کرد: با توجه به تقاضاهای موجود برای سهام شرکت‌های اصل 44 با همکاری خوب وزارت صنایع و معادن و سازمان خصوصی‌سازی‌، امکان عرضه تدریجی سهام شرکت‌های دولتی از 30 دی ماه به بعد فراهم شده است.

براساس این اطلاعیه، تا سقف 5/8 درصد ازکل سهام فولاد مبارکه اصفهان، تا 34 میلیون سهم شرکت ملی صنایع مس و تعداد نامعلومی از سهام شرکت فولاد خراسان درتالارهای بورس روی میز فروش می‌رود.

در این اطلاعیه تأکید شده، پس از اخذ مجوز هیأت وزیران سهام فولاد خوزستان نیز به صورت تدریجی عرضه خواهد شد. با توجه به اینکه میزان عرضه روزانه بر مبنای تقاضای موجود در سامانه معاملات تنظیم خواهد شد، از عموم سرمایه‌گذاران درخواست شده درصورت تمایل به دفاتر کارگزاری مراجعه و سفارش‌های خرید خود را تکمیل کنند. شرکت بورس اعلام کرده، برنامه عرضه بلوکی سهام به صورت نقد و اقساط از هفته آخر بهمن ماه تنظیم شده است که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

شرایط جدید عرضه بلوکی

همزمان با انتشاراین اطلاعیه رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ هم از عرضه بلوکی سهام فولاد مبارکه و ایرالکو با شرایط جدید و آغاز عرضه‌های خرد چند شرکت از یکشنبه آینده خبر داد.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه در گفت‌وگو با فارس درباره زمان عرضه‌ سهام 2 شرکت فولاد مبارکه و ایرالکو اظهار داشت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده 4بلوک 5 درصدی فولاد مبارکه به قیمت پایه 390 تومان در روزهای 24تا29 بهمن در تابلوی فرعی بورس عرضه خواهد شد. بر اساس شرایط جدید 20 درصد مبلغ معامله به صورت نقد و 80 درصد دیگر به صورت اقساط 5 ساله و در سررسیدهای 6 ماهه واگذار خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد درباره شرایط واگذاری ایرالکو اظهار داشت: واگذاری، 40 درصد از این شرکت نیز به صورت 20 درصد نقد و 80 درصد اقساط خواهد بود که در تاریخ 30 بهمن در تابلوی فرعی بورس عرضه خواهد شد.

وی به کاهش قیمت 15 درصدی عرضه سهام این شرکت نسبت به گذشته اشاره کرد و گفت: قیمت پایه این عرضه هزار و 436 تومان تعیین شده است. ایمیدرو وکالتنامه‌های عرضه بلوکی سهام این 2 شرکت را ارائه کرده است.

اپراتور اول تلفن همراه

به گزارش ایسنا، حیدری کرد زنگنه، هم چنین در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مخابرات ایران اعلام کرد: مخابرات، امروز الگوی خوبی برای خصوصی‌سازی است و قبل از ابلاغ سیاست‌ها شاید اولین بنگاه دولتی بوده که همگام با سیاست‌ها حرکت کرده است.

اولین تصویب‌نامه‌ای که در دولت داشتیم راجع به مخابرات بوده و بخش حاکمیتی در دو سازمان شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعریف شده و بخش تصدی‌گری به 32 شرکت مخابراتی واگذار شده است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره دلایل خصوصی‌سازی مخابرات تصریح کرد: این سامانه در حال حاضر ناکارآمد بوده و نمی‌تواند سرویس‌دهی مناسبی را برای مصرف‌کنندگان و مشتریان داشته باشد و قیمت تمام شده بالایی در یک بازار انحصاری دولتی و غیررقابتی وجود دارد که در دو سال اخیر اقداماتی برای فضای مخابراتی از نظر سرویس‌دهی و خدمات‌دهی انجام شده که خوشبختانه شاهد آن هستیم.

عرضه‌های خرد

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در باره عرضه‌های خرد سهام گفت: از روز یکشنبه آینده عرضه خرد و تدریجی سهام فولاد مبارکه در بورس آغاز خواهد شد و بر اساس نیازهای موجود و کشش بازار 5/8 درصد از سهام این شرکت واگذار و به مرور عرضه خواهد شد.

هم‌چنین روز یکشنبه نیز 2 درصد از سهام سیمان هرمزگان به صورت خرد و تدریجی عرضه می‌شود.

کرد زنگنه به عرضه خرد سهام مس هم اشاره کرد و گفت: بعد از ارائه گزارش‌های جدید و اعمال تعدیل مثبت ملی مس و بازگشایی نماد تا 34 میلیون سهم این شرکت نیز به صورت تدریجی عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: عرضه خرد و تدریجی سهام فولاد خراسان نیز بعد از دریافت وکالتنامه از ایمیدرو انجام خواهد شد.

رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ با اشاره به پذیرش مشروط بانک صادرات در بورس در باره وضعیت واگذاری سهام کشتیرانی گفت: این شرکت نیز آماده واگذاری است و در دهه فجر 2 تا 3 درصد از سهام آن در بورس عرضه خواهد شد.

کد خبر 41937

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز