گروه بورس: پس از صدور مجوز برای شرکت کارگزاری بانک صادرات، برای فعالیت در قطر، خبر می‌رسد، شرکت بورس به‌تازگی با فعالیت 3 کارگزار دیگر برای فعالیت در بورس‌های امارات و قطر موافقت کرده است.

علی رحمانی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار، در این‌باره به فارس گفت: هفته جاری نمایندگان شرکت‌های کارگزاری بهمن و بانک ملی به امارات و کیمیا سهم به قطر می‌روند تا مذاکراتی را با شرکت‌های کارگزاری امارات و قطر انجام دهند.

وی افزود: شرکت بورس به این کارگزاری‌ها برای ایجاد شعبه در کشورهای منطقه جواب مثبت داده است اما علی روحی مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک ملی که خود عضو هیأت مدیره شرکت بورس نیز هست، در گفت‌وگو با همشهری، از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: ما یک درخواست کلی برای فعالیت در بورس‌های خارج از کشور داشته‌ایم اما هنوز مجوزی برای این کار برای ما صادر نشده است.

علی سنگینیان معاون مطالعات اقتصادی و توسعه بازار شرکت بورس نیز از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرد اما تأکید کرد: اطلاعی از این‌که مجوزی برای فعالیت این شرکت‌ها صادر شده باشد ندارم اما شرکت بورس از درخواست هر شرکت کارگزاری که قصد فعالیت در خارج از کشور را داشته باشد استقبال می‌کند.

وی افزود: با مذاکراتی که ما با مقام‌های بورس امارات داشتیم قرار شده تا نحوه همکاری متقابل بورس تهران با بورس امارات از طریق قراردادهای دوجانبه میان شرکت‌های کارگزاری صورت بگیرد. به این نحو که شرکت‌های کارگزاری امارات سفارش‌های این بورس را دریافت و ارسال کنند و کارگزاری‌های ایران نیز به همین صورت.

سنگینیان در پاسخ به این پرسش که آیا کارگزاران ایرانی می‌توانند در امارات سفارش‌های خارجی را نیز دریافت کنند یا خیر گفت: هدف اصلی در درجه اول دریافت سفارش‌های ایرانیان مقیم این کشورها است.

کد خبر 38503

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز