چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۱
۰ نفر

دبیر هیئت پیگیری امور تخلفات سازمان بورس گفت: آرای انضباطی شرکت‌های کارگزاری از دیروز اجرایی ‌شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بورس، پرویزشیری‌زاده افزود: بر اساس رای مدیریت پیگیری امور تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار، طی روز شنبه معاملات 7 ایستگاه معاملاتی متعلق به 2‌شرکت کارگزاری انجام نخواهد شد.

وی اظهار داشت: در ادامه اجرای احکام این مدیریت در روزهای شنبه تا سه‌شنبه هفته آینده تعداد 41 ایستگاه معاملاتی متعلق به 5شرکت کارگزاری از انجام معاملات محروم خواهند بود.

شیری‌زاده در مورد نحوه رسیدگی به تخلفات شرکت‌های کارگزاری گفت: گزارش‌های تخلفات شرکت‌های کارگزاری توسط مدیریت‌های نظارت بر کارگزاران و نظارت بر بورس سازمان و مدیریت امور اعضای شرکت بورس اوراق بهادار تهران تهیه و برای رسیدگی به مدیریت پیگیری امور تخلفات ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه گزارش‌های مذکور در جلسات هیأت رسیدگی به تخلفات شرکت‌های کارگزاری مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: اعضای هیات از مدیران عامل شرکت‌ها و معامله‌گران مورد گزارش دعوت به عمل آورده و به دفاعیات آنان استماع می‌کند و پس از بررسی همه ادله و مستندات، رأی مقتضی را صادر می‌کند.

دبیر هیات پیگیری امور تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: تنبیه انضباطی موضوع رأی این هیات ممکن است حسب مورد و متناسب با کیفیت تخلف واقع شده، شامل تذکر کتبی بدون درج در پرونده کارگزار، اخطار کتبی و درج آن در پرونده کارگزار، محرومیت کارگزار از ا نجام معاملات از یک جلسه تا 60جلسه معاملاتی، تعلیق و لغو مجوز فعالیت کارگزاری باشد.

وی با اشاره به اینکه هیات رسیدگی به تخلفات شرکت‌های کارگزاری از ابتدای امسال مبادرت به صدور 30 فقره رأی انضباطی کرده که 9‌فقره آن به‌طور کامل اجرا شده است، گفت: 21‌مورد از آن نیز پس از قطعیت یافتن و تنفیذ از سوی هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار اجرا می‌شود.

شیری‌زاده خاطر نشان کرد: به موجب آرای یاد شده، 2‌شرکت کارگزاری هر یک به مدت 5 جلسه معاملاتی متوالی و 3 شرکت کارگزاری هر یک به مدت 2 جلسه معاملاتی متوالی به مجازات محرومیت از انجام معاملات در بورس اوراق بهادار محکوم شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین 2 شرکت کارگزاری به مجازات تذکر کتبی بدون درج در پرونده کارگزاری، تعداد 7‌شرکت کارگزاری به مجازات اخطار کتبی و درج آن در پرونده کارگزاری و 2 شرکت کارگزاری به مجازات تعلیق مجوز کارگزاری محکوم شدند.

کد خبر 43650

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز