یکشنبه ۶ آبان ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۶
۰ نفر

در نشست کمیته هماهنگی عرضه سهام بانک‌ها، برنامه زمان‌بندی عرضه سهام 4 بانک اعلام شد.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه ـ مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی ـ در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام برنامه زمان‌بندی سهام بانکی‌ها در بورس و این که طبق اعلام برنامه زمان‌بندی از آذر ماه این سهام را در بورس خواهیم داشت، گفت: در آذر ماه عرضه سهام 2بانک ملت و صادرات را در بورس خواهیم داشت.

وی درباره واریز وجوه خریدار سهام بلوکی 20‌درصدی مس گفت: خوشبختانه این وجوه واریز شده و الباقی نیز به صورت قسطی واریز خواهد شد.

کردزنگنه در پاسخ به این پرسش که الباقی سهام بلوکی مس چه زمان و چگونه عرضه خواهد شد؟ گفت: به این دلیل که وضعیت بازار این سهام منفی شده الباقی بلوک را نگه داشتیم و با مناسب شدن وضعیت بازار سهام مس این عرضه را انجام خواهیم داد، اما در مجموع مقداری بلوک‌ها را کوچک‌تر کردیم؛ به‌عنوان مثال فولاد مبارکه در 4 بلوک 5 درصدی و آلومینیوم هم در 2بلوک 10 درصدی عرضه خواهد شد.

مخابرات

کردزنگنه به عرضه سهام مخابرات در دی ماه اشاره کرد و گفت: پروانه‌های مخابراتی و مقرراتی که لازم است انجام خواهد شد که امیدواریم طبق برنامه زمان‌بندی در دی ماه این سهام را در بورس داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی از عرضه سهام 15 درصد سهام فولاد خراسان و 5 درصد سهام پتروشیمی‌ فناوران در 8 و 16 آبان ماه در بورس خبر داد و افزود: پس از این سهام به تدریج سهام الباقی شرکت‌ها عرضه خواهند شد، همچنین این امکان وجود دارد که تعداد عرضه سهام پتروشیمی‌ فناوران تغییر کند.

تغییر شگرد

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر این که سازمان خصوصی‌سازی‌ تشنه واگذاری سهام است، از تغییر شگرد برخی مقاومت‌ها در برابر واگذاری سهام شرکت‌های دولتی خبر داد.

غلامرضا حیدری کردزنگنه در گفت‌وگو با مهر اظهارداشت: عامل شکست خصوصی‌سازی‌ در یکی از کشورهای اروپای شرقی مدیران بودند.

وی با یادآوری اینکه هم اکنون در ایران عزم سیاسی، رهبری، روسای 3 قوه و مجلس تصمیم بر خصوصی‌سازی‌ است، درباره برخی مقاومت‌ها در واگذاری سهام شرکت‌های دولتی تأکید کرد: زمانی این مقاومت‌ها آشکار بود، اما هم اکنون این مقاومت‌ها تغییر کرده و شگرد‌ها فنی‌تر شده و برخی در قالب جوسازی انجام می‌شود.

به گفته وی عمده جوسازی‌هایی که در مورد خصوصی‌سازی‌ انجام می‌شود، از درون بدنه شرکت‌های مادر تخصصی است و همواره نسبت به چگونگی فروش سهام شرکت‌های دولتی انتقاداتی صورت می‌گیرد.

کد خبر 35135

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز