گروه بورس: طرح پذیرش و عرضه سهام شرکت‌های ایرانی در بورس مالزی به مراحل نهایی خود نزدیک شد.

علی‌صالح‌آبادی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: در پی عقد تفاهمنامه مشترک نام چند شرکت ایرانی برای پذیرش به بورس مالزی معرفی شد، یک ماه پیش مسئولان مالزیایی پاسخ لازم و شرط‌های پذیرش را ارسال کرده‌اند و شرکت‌های ایرانی در حال ترجمه صورت‌های مالی خود هستند.

به گفته رئیس سازمان بورس، مسئولان بورس مالزی با جدیت بسیار طرح عرضه سهام شرکت‌های ایرانی را پیگیری می‌کنند. صالح‌آبادی اعلام نام شرکت‌های متقاضی پذیرش در بورس مالزی را به آینده‌ای نزدیک موکول کرد.

رئیس سازمان بورس، همچنین از آغاز تلاش‌های تازه برای اتصال بازار سرمایه ایران به بورس‌های جهان خبر داد و تاکید کرد: ظرف هفته آینده و همزمان با سفر مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران به دوبی تفاهمنامه‌هایی برای همکاری مشترک بین بورس‌های تهران و دوبی منعقد خواهد شد که از آن جمله می‌توان به ایجاد تالار بورس تهران در مرکز آزاد مالی دوبی اشاره کرد.

به گفته صالح‌آبادی، به طور همزمان مذاکرات با مسئولان بورس‌های استانبول و بحرین ادامه دارد و به زودی اخبار جدیدی درباره جزئیات این توافق‌ها منتشر خواهد شد.

رئیس سازمان بورس درباره طرح تشکیل تابلوی ارزی معاملات سهام در منطقه آزاد کیش گفت: تأسیس چنین تابلویی از نظر سازمان بورس بلامانع است ولی پیش از آن باید مباحثی چون نحوه نقل و انتقال وجوه و ارز مورد مبادله مشخص شود و در کنار آن ظرفیت نرم‌افزار مبادلات نیز ارتقاء یابد.

صالح‌آبادی در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته ویژه برای نظارت برعملکرد حسابرسان فعال در بازار سرمایه گفت: این کمیته وظیفه نظارت بر گزارش‌های حسابرسی را برعهده دارد. در صورت اثبات تخلف حسابرسان، این کمیته آرای انضباطی خود را اعلام خواهد کرد که بر این اساس حتی احتمال حذف نام موسسه حسابرسی متخلف ازفهرست حسابرسان معتمد بورس نیز وجود دارد.

او ادامه داد: طبق دستورالعمل جدیدی که در شورای بورس به تصویب رسیده، از این پس حسابرسان نباید در منافع شرکت‌ها سهیم باشند و همسر و اشخاص تحت ولایت حسابرسان مجاز نیستند در واحدهای تحت حسابرسی، سمت مدیریت برعهده بگیرند.

به گفته رئیس سازمان بورس، یکی از اهداف تاسیس کمیته 5نفره نظارت بر عملکرد حسابرسان، طراحی مکانیزمی دقیق برای رسیدگی به شکایت‌های مردمی از گزارش‌های حسابرسی بوده است.

کد خبر 29921

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز