جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

گروه بورس: برنامه عرضه سهام 29 شرکت دولتی جدید در بورس تهران اعلام شد.

در روزهای آخر هفته مسئولان دولتی از تصویب طرح  واگذاری 49 درصد سهام ایران‌ایرتور و همچنین واگذاری سهام 7 شرکت وابسته به ایدرو خبر دادند.

مدیرعامل شرکت بورس هم برنامه فروش سهام 21 شرکت نفتی را تشریح کرد.

اما در این میان ایمیدرو مالک سهام شرکت های معدنی و فلزی اعلام کرد فعلا برنامه‌ای برای عرضه سهام جدید در گروه فلزات ندارد.

معاون مالی و اقتصادی ایمیدرو در این باره گفت: فعلاً برنامه‌ای برای عرضه خرد سهام شرکت های مشمول اصل 44 و حاضر در بورس وجود ندارد و فقط سهام 3شرکت به صورت بلوکی به فروش می رسد.

ایرج اکبریه در گفت وگو با فارس تأکید کرد: با توجه به برنامه‌ فروش بلوکی سهام شرکت‌های ملی مس، فولاد مبارکه و ایرالکو فعلاً سهام این شرکت‌ها به صورت خرد در بورس عرضه نخواهد شد.

عرضه بلوکی

وی به تصویب عرضه بلوکی 40 درصد سهام سه شرکت فوق اشاره کرد و گفت: در مرحله اول دو بلوک 20 درصدی ملی مس طی مزایده بین‌المللی عرضه خواهد شد و سپس سهام بلوکی فولاد مبارکه و ایرالکو به فروش می رسد.

وی در پاسخ به این پرسش که قیمت پایه عرضه سهام فولاد مبارکه و ایرالکو چه زمانی مشخص شود به قیمت 740 تومان ملی مس در مزایده بین‌المللی اشاره کرد و گفت: قیمت پایه سهام بلوکی این دو شرکت بعد از فروش بلوکی ملی مس تعیین و اعلام می شود.

وی درپاسخ به  این پرسش که تاکنون چه مشتریانی برای خرید بلوکی سهام مس تقاضا داده‌اند تاکید کرد: بازاریابی برای فروش سهام شرکت‌ها به عهده سازمان خصوصی سازی است.

سهام ایران‌ایرتور

از سوی دیگر ،عضو ناظر مجلس شورای اسلامی  در هیأت عالی واگذاری اعلام کرد : کلیات طرح واگذاری 49 درصد سهام شرکت هواپیمایی ایران ایرتور به تصویب رسیده است.

سید جلال حسینی ـ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: در جلسه اخیر هیات عالی واگذاری سهام هم مشکلات برخی شرکت‌های واگذار شده بررسی شد و هم تصویب شد که مراحل واگذاری 7 شرکت از سازمان گسترش و نوسازی صنایع انجام شود.

او ادامه داد: قرار شده 40 درصد از سهام فولاد خوزستان در 2 مرحله با فاصله 20 روز و به صورت 20 درصد ـ 20 درصد ، آماده واگذاری شود، برای واگذاری 5/44 درصد سهام شرکت فولاد خوزستان که نیم درصد آن برای تعیین قیمت عرضه شده ، 10 درصد بابت رفع دیون دولت، 5/4 درصد به صورت سهام ترجیحی به کارگران و کارکنان فولاد، 25 درصد در قالب سهام عدالت و مابقی به صورت سهام خرد، تعیین تکلیف شد و قرار شد 5/55 درصد سهام دیگر که دولتی مانده بود، آماده واگذاری در بورس شود.

کد خبر 29123

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز