سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

گروه بورس: تازه‌ترین اخبار دریافتی‌ حاکی از آن است که ظرف روزهای آینده تالارهای بورس اوراق بهادار با موجی از عرضه‌های بزرگ روبه رو خواهند شد.

بر این اساس مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار از عرضه قطعی سهام سیمان دشتستان در روز یکشنبه و 4 عرضه عمده دیگر در هفته آینده خبر دادند. به این ترتیب دور جدید برنامه خصوصی‌سازی از هفته آینده و با عرضه سهام سیمان دشتستان  کلید می‌خورد.

براساس اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار روز یکشنبه 24تیرماه تا سقف 5درصد معادل 15 میلیون سهم شرکت سیمان دشتستان برای نخستین‌بار پس از پذیرش و درج در تالار بورس تهران عرضه خواهد شد.

این شرکت چهارصد و سی و ششمین شرکت پذیرفته شده در بورس است که سهام آن پس از پذیرش و درج در تابلوی فرعی با نماد «سدشت» عرضه خواهد شد.

در همین حال مدیر بازار شرکت بورس اوراق بهادار از عرضه عمده 4سهم در معاملات هفته آینده خبر داد.

علی صحرایی برنامه عرضه سهام این شرکت‌ها را به این ترتیب تشریح کرد: شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران در 24 تیرامسال 3/12 درصد از سهام شرکت مارگارین را واگذار می‌کند. سهام قابل توجه عرضه 14 میلیون و 760 هزار و مجموع سهام منتشر شده مارگارین که در تابلوی فرعی فعالیت می‌کند صد و بیست میلیون سهم اعلام شده است.

شرایط واگذاری یکجا و نقد و قیمت پایه هر سهم دوهزار و هفتصد ریال است. وی افزود: شرکت پدم نیز به وکالت از شرکت تولیدی بهمن، 2میلیون و 979 هزار و 624 سهم معادل 96/4 درصد از مجموع سهام و حق تقدم منتشر شده شرکت شیشه همدان را در تابلوی فرعی و به طور عمده عرضه می‌کند.

شرایط واگذاری این سهام یک جا و نقد، قیمت پایه هر سهم هزار و 500ریال، مجموع سهام و حق تقدم منتشر شده این شرکت شصت میلیون و زمان عرضه 24تیر امسال اعلام شده است.

صحرایی با بیان اینکه دو عرضه عمده نیز در تابلوی غیررسمی انجام خواهد شد گفت: ابتدا در بیستم تیر امسال، شرکت فرآورده‌های غذایی مشهد به وکالت از سهامداران، 14میلیون و 585 هزار و 68 حق تقدم معادل 36/25درصد را به طور یک جا و نقد و به قیمت پایه یک ریال برای هر حق تقدم در تابلوی غیررسمی واگذار می‌کند. مجموع سهام و حق تقدم منتشر شده این شرکت 57میلیون و 500هزار است.

و در دیگر عرضه عمده تابلوی غیررسمی که 26تیر امسال انجام خواهد شد، بنیاد مستضعفان 16میلیون و 569 هزار و 396 سهم معادل 7/94 درصد از سهام شرکت تولید الیاف پلی پروپیلن را به طور یکجا و نقد و با قیمت پایه پنج هزار و 106 ریال واگذار می‌کند. همه این معاملات در نماد «ژعمده» انجام می‌شود.

به این ترتیب با عرضه سهام شرکت سیمان دشتستان و به دنبال آن فولاد خوزستان در هفته‌های آتی دور جدید برنامه خصوصی‌سازی در سال جدید آغاز می‌شود.

کد خبر 26233

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز