گروه بورس: در حالی که در بازار، شایعات متعددی در مورد قیمت عرضه سهام ایرالکو وجود دارد، سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده نرخ دقیق سهام شرکت ایرالکو صبح روز عرضه (دوشنبه) مشخص می‌شود.

به نظر می‌رسد به دلیل وقایعی که سال گذشته در عرضه سهام مپنا رخ داد این بار سازمان خصوصی‌سازی قصد دارد  با تجربه بیشتری عمل کند تا حوادثی از این دست، دیگر تکرار نشود.

مسئولین سازمان خصوصی‌سازی معتقد بودند دلیل فروش رفتن سهام شرکت مپنا و ارائه یک قیمت واحد از سوی تمامی ایستگاه‌های معاملاتی لو رفتن قیمت سهام این شرکت چند روز پیش از عرضه بوده است، به این ترتیب سازمان خصوصی‌سازی قصد دارد قیمت سهام شرکت ایرالکو را صبح روز عرضه مشخص کند.

در حال حاضر غلامرضا حیدری کرد زنگنه رئیس هیأت عامل سازمان خصوصی‌سازی و معاون وی سید مهدی عقدایی تنها افرادی هستند که از قیمت تعیین شده برای سهام شرکت ایرالکو خبر دارند.

اسماعیل غلامی معاون آماده‌سازی و امور سهام سازمان خصوصی‌سازی در این باره گفت: قیمت هر سهام شرکت ایرالکو تا صبح روز عرضه سری باقی خواهد ماند و تنها مدیر عامل سازمان خصوصی‌سازی و معاون وی از رقم دقیق قیمت سهام ایرالکو خبر دارند.

وی افزود: مدیر عامل سازمان خصوصی‌سازی و سید مهدی عقدایی صبح روز دوشنبه با حضور در سازمان بورس و اوراق بهادار به همراه علی صالح‌آبادی رئیس سازمان بورس قیمتی را که باید عرضه بر مبنای آن صورت بگیرد، تعیین خواهند کرد. ضمن این که پس از آن قیمت نهایی را روند عرضه و تقاضای بازار مشخص خواهد کرد.

غلامی در مورد روند قیمت‌گذاری سهام ایرالکو توضیح داد: قیمت سهام شرکت ایرالکو پس از انجام کارهای کارشناسی در 7 رده تنظیم شده که هم اکنون این فهرست در دست مدیر عامل سازمان خصوصی‌سازی است.

معاون آماده‌سازی سهام و امور شرکت‌های سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: این رده‌بندی 7 پله‌ای از قیمت اسمی هر سهم تا قیمت 2 هزار تومان در نظر گرفته شده است که قیمت دقیق و نهایی در روز دوشنبه از بین این اعداد مشخص می‌شود.

پیش از این در بازار شایع شده بود که قیمت اولیه سهام ایرالکو بین 900 تا یک هزار تومان تعیین شده است و مجمع عمومی این شرکت نیز در تاریخ 13 تیر ماه برگزار خواهد شد.

قرار است در مرحله سوم اجرای سیاست‌های اصل 44، 8 میلیون و 350 هزار سهم شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) معادل 5 درصد در  بورس عرضه شود که در روز دوشنبه در اولین مرحله 3 درصد و طی روزهای بعد 2 درصد باقی مانده از سهام این شرکت در بورس عرضه می‌شود.

این اولین واگذاری سازمان خصوصی سازمان در سال جدید است که براساس سیاست‌های اصل 44 در بورس انجام می‌شود.

سهام مخابرات

اسماعیل غلامی همچنین درباره زمان عرضه سهام شرکت مخابرات که گفته می‌شود در تیر ماه انجام خواهد شد گفت: هنوز برخی جزئیات در مورد واگذاری سهام مخابرات باقی مانده است بنابراین به احتمال زیاد زمان عرضه سهام شرکت مخابرات به شهریور ماه موکول می‌شود.

سید مهدی عقدایی معاون سازمان خصوصی‌سازی نیز این خبر را تأیید کرد و گفت: سهام مخابرات در شهریور ماه عرضه می‌شود نه در تیر ماه.

کد خبر 23924

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز